הנקמה של מרצ ביולי אדלשטיין

בעקבות ביטול הכנס בנושא חברון, סיעת מרצ תחזיר את הצעת האי-אמון בממשלה, לאחר שהוסגו הסכמות להסיר אותה. ״לא הגיוני שביד אחת יטיף לנו אדלשטיין על ממלכתיות וביד השנייה יפעל שלא בסמכות על מנת לבטל מפגש דמוקרטי״ אדלשטיין: "האופוזיציה מתעקשת לגרום לכנסת מבוכה דיפלומטית"

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/11/18 20:48 יג בכסלו התשעט

הנקמה של מרצ ביולי אדלשטיין
נקמה ביו"ר. ח"כ מיכל רוזין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

למרות הסיכום בין האופוזיציה והקואליציה שלא תוגש הצעת אי אמון ביום שני בעת ביקורו של נשיא צ׳כיה, הגישה סיעת מרצ את הצעת האי אמון ואליה הצטרפו כל סיעות האופוזיציה. הסיבה לכך שמרצ חזרה בה מהסיכומים, היא הודעתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הכנס של סיעות האופוזיציה לקריאה לפינוי היישוב היהודי בחברון - לא יתקיים.

אדלשטיין זעם על ההחלטה, ובחדשות10 דווח כי הערב הוא פנה אל ועדת הכנסת בנסיון לשנות סדרי דיון ולהעביר את האי-אמון לאחרי ביקור נשיא צ׳כיה. ״אתם גורמים מבוכה דיפלומטית״, אמר אדלשטיין לאנשי מרצ, אך זה לא עזר.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), מיוזמות הכנס, מסרה: ״לא הגיוני שביד אחת יטיף לנו אדלשטיין על ממלכתיות וביד השנייה יפעל שלא בסמכות על מנת לבטל מפגש דמוקרטי. את סיבובי הפריימריז הקרובים שיעשה על מישהו אחר, לא על חשבון הדמוקרטיה הישראלית והתפקיד החשוב שלו בה שכנראה פרח מזכרונו. המפגש יתקיים כמתוכנן ואני קוראת לכולם לבוא ולהשתתף בו״.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין מסר: "האופוזיציה מתעקשת לגרום לכנסת מבוכה דיפלומטית אך לא ניתן לה. סיעות האופוזיציה התחייבו שלא להגיש הצעות אי אמון בעת ביקורו הרשמי של נשיא צ׳כיה בכנסת שאף צפוי לנאום במליאה. במקום לכבד הסכמים ולשמור על כבודה של הכנסת בוחרת האופוזיציה בפרובוקציה חסרת תועלת".