הנפגע בתאונת הפגע וברח: הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי

חיים טוקצ'ינסקי, פסנתרן חרדי נהרג בפגע וברח בירושלים על ידי העיתונאי הספרדי, חוליו דה לה גווארדיה. מורו בקונסרבטוריון בקריית מוצקין ספד לו: "עילוי מוזיקלי"

חדשות כיפה מירב כהן 25/09/18 14:00 טז בתשרי התשעט

הנפגע בתאונת הפגע וברח: הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי
ארכיון. תאונת דרכים, צילום: פלאש 90

חיים טוקצ'ינסקי, בן למשפחה חרדית מקריית מוצקין, נדרס למוות אמש על ידי העיתונאי הספרדי, חוליו דה לה גווארדיה שנהג בשכרות בבירה. 

חיים, 30, היה פסנתרן בחסד,למד בקונסרבטוריון בקריית מוצקין והמשיך לאקדמיה למוזיקה שם נחשב לעילוי וזכה במלגות רבות

יוני שמעוני, מנהל הקונסרבטוריון בקריית מוצקין, בו למד טוקצ'נסקי, אמר היום כי המוסד שרוי באבל. "ביטלנו גם את הלימודים בקונסרבטוריון. חיים היה אחד המוכשרים שיצאו מבית היוצר של בית המוזיקה בקריית מוצקין". שמעוני הגדיר את חיים "עילוי מוזיקלי" וספד לו "זה בחור שבא מבית למדני. אמא שלו היא דוקטור ברפואה אלטרנטיבית. כשסיים את הלימודים היא אמרה שזה לא הכי חשוב. הכי חשוב שתמשיך בו יראת השמים".

בית משפט השלום בירושלים, הורה אמש (יום ב') לשחרר למעצר בית של 10 ימים את העיתונאי הספרדי (50) העובד בישראל, שחשוד שדרס למוות את טוקוצ'ינסקי בכיכר פריז בירושלים ונמלט מהמקום. אולם בסיום הדיון ביקשה המשטרה לערער על ההחלטה, ועל כן יתקיים הבוקר דיון בבית המשפט המחוזי בעיר. לפיכך החשוד יישאר גם הלילה במעצר. בדיון בבית המשפט נכח סגן קונסול ספרד בישראל, חוסה לואיס גונזלוס גרסיה, שהסכים שהחשוד ישהה בביתו בזמן מעצר הבית.