הנחיות הח"כים לעליה להר הבית והאיום בצדן

ביוזמת יו"ר וקצין הכנסת פורסמו ההגבלות לעליית נבחרי הציבור, היהודים והערבים, להר הבית. ביניהן, הודעה 24 שעות מראש, איסור מתן ראיונות ומסר מהמשטרה כי הפרת התנאים, "עלולה לגרום לאי נעימות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/07/18 11:34 כב בתמוז התשעח

הנחיות הח"כים לעליה להר הבית והאיום בצדן
ח"כ מועלם בביקורה בהר הבית, צילום: דוברות ח"כ מועלם

לאחר שראש הממשלה אישר לחברי הכנסת לפקוד את הר הבית פרסם היום (חמישי) יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, הנחיות ברורות ובצדם איום מרומז כלפי מי שיבחר להפר את אחד התנאים.

אדלשטיין נועד עם מפקד משמר הכנסת, ניצב יוסף גריף, שפרסם שורת הגבלות עבור חברי הכנסת היהודים והערבים.

ראשית, יידרש חבר כנסת להודיע לקצין הכנסת על רצונו לעלות להר הבית 24 שעות מראש תוך ציון תאריך ושעת הביקור. לאחר מכן תועבר הבקשה לאישורם של המפכ"ל או מפקד מחוז ירושלים.

עוד נכתב במסמך ההנחיות כי "חברי הכנסת היהודים יהיו כפופים לכללים החלים על מבקרים שאינם מוסלמים". שעות הביקור של נבחרי הציבור היהודים יהיה החל מ-7:30 בבוקר ועד לשעה 11:00. חברי הכנסת הערבים יוכלו לפקוד את המתחם חצי שעה מתום שעת ביקורי היהודים ועד לסגירת המקום.

ח"כ גליק בביקורו בהר הבית

ח"כ גליק בביקורו בהר הביתצילום: אברהם שלם

"בשל הרצון להותיר את הר הבית מחוץ לזירה הפוליטית", נאמר בהמשך, "לא תתאפשר נשיאת נאומים במהלך הביקור, לא יתאפשר מתן ראיונות לתקשורת במהלכו...ולא תותר כניסה או השתתפות בפגישות או דיונים במשרדי הווקף בהר הבית". בנוסף לא יתאפשר לחברי הכנסת ללוות בביקורם אח"מים מהארץ ומחו"ל ולא להיות מלווים על ידי אמצעי התקשורת. כמו כן לא תותר כניסת מלווים חמושים. במסמך הובהר כי המשטרה תהיה רשאית לקבוע תנאים נוספים לפי שיקול דעתה.

בסיום דף ההנחיות נרמז כי נגד מי שיפר את אחד התנאים יינקטו אמצעים מצד המשטרה אשר "עלולה לגרום לאי נעימות שרצוי להימנע ממנה נוכח הרצון לשמור על כבוד חברי הכנסת כנבחרי ציבור ועל כבוד המקום כאתר קדוש".

יו"ר הכנסת הדגיש כי "כמי שתמך מאז ומעולם במתן אפשרות לחברי הכנסת לעלות להר הבית, עלינו ליישם החלטה זו בהקדם האפשרי. חברי כנסת, ככל אזרח מאזרחי ישראל, זכאים לבקר בהר הבית ובמקומות הקדושים. אני קורא לכלל חברי הכנסת לפעול בהתאם להוראות ולהימנע מפרובוקציות מיותרות".


להורדת הקובץ