הנחיה חדשה: כבאים חייבים להתגלח בספירת העומר

מפקד מחוז החוף העביר הנחיה חדשה לכבאים לפיה לא יוכלו לגדל זקנים במהלך ספירת העומר מחשש לחדירת אש או גז רעיל, למרות שישנם כבאים רבים עם זקנים שהשתתפו במשימות עד להוראה החדשה, ללא בעיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/19 13:08 טז בניסן התשעט

הנחיה חדשה: כבאים חייבים להתגלח בספירת העומר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עובדי מערך הכבאות הופתעו הבוקר (א')  לקבל הנחיה האוסרת עליהם לגדל זקנים בספירת העומר. בהנחיה נכתב "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל".

הטענה של מפקד מחוז החוף, שהעביר את ההנחיה, היא שיש סכנה בטיחותית וחשש לחדירת אש או גז רעיל. אולם עד היום לא הועברה הנחיה כזו, על אף שיש לא מעט כבאים דתיים, שחודרים למבנים עם גז או בזמן שריפה למרות הזקן שלהם, ועם אותה מסכה בדיוק. 

שנה שעברה ניסו במערך הכבאות להעביר הנחיה דומה, אך בהתערבות ועד עובדי הכבאות היא נדחתה.  השנה, נציב הכבאות, רב טפסר דודי שמחי, הורה מחדש את ההנחיה, שפוגעת בחופש הדת ומדירה אוכלוסיות שלמות מלחשוב על שרות בכבאות. 

מדוברות כבאות האש נמסר:  "לא מדובר בהנחיה חדשה, אלא במיחזור של סיפור ישן. בטיחות חיי לוחמי האש היתה ותמיד תהיה השיקול המרכזי בהנחיות הכבאות. התקן העולמי והגדרות היצרן מגדירות באופן ברור כי חל איסור מוחלט על חובש מסיכת אויר להיות בעל זקן. ידוע כי לוחמי אש  מבצעיים אינם יכולים לגדל זקן מאחר ומסיכת האוויר אותה הם חובשים לא יכולה להיסגר הרמטית ומסכנת את חייהם בזמן שריפה. לא נמצאו בעולם מסיכות אויר לבעלי זקנים, חרף המאמצים שנעשו לאתר מסיכות אלו. בחודשים האחרונים מתבצעת עבודת מטה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים, לרבות גילוח הזקן באזור הידוק המסיכה ועוד וזאת,כחלק מהרצון לסייע לעובדים הדתיים במערך".

עוד נמסר: "כמובן שיש אישורים חריגים שניתנים במשורה לשומרי מסורת.. אישורים באישור מפקד התחנה".