הנהגת של הממונה על שוק ההון פוטרה מעבודתה כי היא אישה

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, פיטר את הנהגת שעבדה בשירותיה של הממונה הקודמת מכיוון שהוא רוצה להימנע מחששות להטרדות מיניות. מנכ"לית שדולת הנשים: "הדרת נשים היא לא הפתרון להטרדות ופגיעות מיניות"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 16:18 יב בחשון התשעט

הנהגת של הממונה על שוק ההון פוטרה מעבודתה כי היא אישה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון נכנס היום (א') לתפקידו והחליט לפטר את הנהגת בשל החשש לשהות במחיצתה במשך זמן ממשוך לבד.  

הנהגת, שעבדה עם הממונה הקודמת דורית סלינגר, לא תעבוד בשרותיו של הממונה הנכנס כי הוא מקפיד לא לשהות לצידה של אישה בחדר ללא נוכחות אדם נוסף. החשש מפני טענות של נשים על הטרדות מיניות גרמה לברקת לסיים את תפקידה של הנהגת ולצרוך את שרותיו של נהג ובך לא להסתכן בחשדות שאולי יעלו נגדו. 

פיטורי הנהגת מעלים תהיות האם הקמפיין התקשורתי להעצמת נשים, לא גורם למעשים שמדירים נשים כמו מעשיו של ברקת. 

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, זעמה על פיטורי הנהגת כדי למנוע חשש להטרדות מיניות: ״הדברים שפורסמו קשים מאוד. משה ברקת אולי חושב שהוא עושה משהו טוב במשנה הזהירות שהוא נוקט, אבל הוא מחולל נזק בלתי נתפס בדבריו. נשים אינן צמאות דם. נשים משלמות מחיר אישי עצום על חשיפת הפגיעות שהן עברו. גברים שאינם פוגעים לא צריכים להרגיש מאוימים מצד נשים, אלא להתגייס כבעלי ברית כדי להפוך את העולם שלנו ליותר טוב ובטוח: לנשים ולגברים, ולדור העתיד.

גרא מרגליות טענה שהפיטורים גורמים להדרת נשים: "הדרת נשים היא לא הפתרון להטרדות ופגיעות מיניות. היפך הוא הנכון: מי שמדיר אישה רק בגלל שהיא אישה, שותף לתפיסתה כאובייקט, במקום לראותה כאדם, כבת אנוש. אני מצפה שהממונה החדש על שוק ההון יחזור לאלתר מכוונתו להעביר את הנהגת שלו מתפקידה, רק בגלל היא אישה. גם כי זה לא חוקי, ולא פחות מכך, בגלל שזה מנוגד לכל ערך מתקבל על הדעת״.