המשטרה: 23 שוטרים נפצעו בפינוי עמונה

משטרת ישראל הוציאה הודעה מיוחדת עם סיום הפינוי והעימותים בעמונה. הבוקר דווח כי אלימות קשה הופעלה על ידי המשטרה בפינוי שני קראוונים שהוצבו בשטח היישוב המפונה. המתיישבים במקום שוללים בתוקף את טענות המשטרה כי נהגו באלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/19 11:58 כו בטבת התשעט

המשטרה: 23 שוטרים נפצעו בפינוי עמונה
מפנים את עמונה, הבוקר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עם סיום הפינוי של המבנים שהוצבו בתחום היישוב עמונה, משטרת ישראל הוציאה הודעה בה נאמר: "כוחות הביטחון שסיעו לצה"ל בפינוי המאחז הבלתי חוקי בעמונה סיימו את פינוי המבנים לקראת פינויים על ידי המנהל האזרחי. 

"כאמור, לפנות בוקר הכוחות שהגיעו לעמונה נתקלו בכ- 300 מתפרעים שהבעירו צמיגים בכניסה למאחז, שפכו שמן על כבישי הגישה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות.
על מנת להשתלט על המתפרעים, הכוחות נאלצו לבצע גם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות 
(בניגוד לחלק מהדיווחים המופיעים בתקשורת לא בוצע כל שימוש בירי גומי). 
עם סיום הפינוי הראשוני במתחם התבצרו כמה עשרות מפירי סדר בשני המבנים תוך המשך האלימות הפיזית והמילולית לעבר השוטרים.

"באירוע נפצעו 23 שוטרים שפונו לבתי החולים כתוצאה מיידוי אבנים וחבלות שבין היתר כללה דקירת קצין בידיו על ידי עצם חד. בפעילות נעצרו עד כה 7 חשודים בגין האלימות שהופעלה כלפי הכוחות וייתכנו מעצרים נוספים בהמשך".

מארגון חוננו נמסר כי שלושה נערים שנפצעו בפינוי עמונה הבוקר עדיין מאושפזים בבתי חולים בירושלים. אחד מהנערים הסובל מפגיעת ראש מועבר לבית חולים הדסה עין כרם להמשך השגחה. שני הפצועים הנוספים סובלים משברים בגפיים ומפגיעות אלימות, ומאושפזים בבי"ח הדסה הר הצופים.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר מוקדם יותר כי "אנחנו אחרי לילה קשה ושעות קשות, שבהם ממשלת ישראל בחרה לפנות 2 מבנים שנקנו בעשרות מליוני שקלים ע"י יהודים. 
שהוקשו בקשות לאישור לפני תשעה חודשים מהמנהל האזרחי והוא בוחר שלא לאשר אותם. 
אחרי שבחאן אל אחמר (שבמטה בנימין) בית המשפט פוסק 3 פעמים לפנות והמדינה לא מפנה. אז פה 2 הקרוונים שהוצבו והוקשו בקשות למנהל האזרחי והוא לא מאשר אותם".

https://youtu.be/Wp6LKgS8KVs (צילום: דוברות מועצת בנימין)
 
גנץ הוסיף כי "זה מה שיש לממשלת ישראל לעשות לפני הבחירות?! אנחנו רואים את זה בחומרה רבה! יש פה מאות בני נוער שפונו מפה, מראות קשים, זה דבר גרוע מאוד. ולא צריך להיות. אנחנו באים ליישב, ממשלת ישראל צריכה ליישב את הארץ, ולא לפורר אותה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) אמר: "שום ביקור מוצלח של ‎נתניהו בברזיל לא יאפיל על הפגיעה של נתניהו בהתיישבות".

לדבריו, בידי ראש הממשלה, "להכשיר חוקית את השיבה הביתה לעמונה תוך חמש דקות. ‏הוא מחליט לא לעשות זאת ומעדיף לפנות. את עמונה הוא יפנה אבל את חאן אל אחמר לא. ביבי חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים. הרוח הגדולה של הנוער הנהדר הזה תנצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן