המשטרה עצרה את השייח ראאד סלאח בביתו

במשטרת ישראל מציינים כי העילה למעצר היא חשד לביצוע שורת עבירות אלימות והסתה מצד ראש ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. רק בינואר האחרון השתחרר סלאח מתשעת חודשי המאסר שריצה בגין עבירות הסתה שביצע בעבר. השר ארדן: "מקווה שהפעם הוא יישלח לזמן ממושך אל מאחורי סורג ובריח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 07:25 כג באב התשעז

המשטרה עצרה את השייח ראאד סלאח בביתו
יחזור לכלא? ראאד סלאח, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח ראאד סלאח נעצר הבוקר (שלישי) בביתו באום אל פחם בחשד לשורת עבירות אלימות והסתה.

ממשטרת ישראל נמסר כי סלאח הובל לחקירה בחשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

החקירה שמנוהלת בשיתוף פעולה עם השב"כ, נפתחה באישור פרקליטות המדינה ועל דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במשטרה אומרים כי הרקע למעצר הוא שבמספר הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, "התבטא המסית בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת. התבטאויות הנוגעות לתפיסת עולמה של התנועה. בחינת מכלול החומרים מעלה כי חלק מן האמירות מקימות חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה".

סלאח כבר ריצה בעבר תשעה חודשי מאסר, בגין דרשה מסיתה שנשא לפני כעשור. "הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא", אמר באותה דרשה והוסיף כי הוא מקווה שיגיע היום בו תצא נשמתם של "חיילי הכיבוש הישראלי".

במאי 2016 הוא החל לרצות את עונשו ובינואר האחרון הוא השתחרר. בהמשך ובהתאם להתפתחות החקירה יוחלט האם להביא את סלאח לבית המשפט לדיון בעניינו.

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס למעצרו של סאלח ואמר כי "המסית ראאד סאלח הנהיג תנועה שהוצאה אל מחוץ לחוק בשל האידאולוגיה הקיצונית שלה שגרמה למעשי רצח וטרור. לא בכדי קידמתי והבאתי להוצאת תנועתו מחוץ לחוק".

לדבריו, "סאלח התבטא באופן שמעודד קיצוניות והבנה לאלימות ומעשי רצח שפלים ולכן הוא מהווה בעיניי סכנה לציבור. אני מקווה שהפעם ימצו עימו את הדין והוא יישלח לזמן ממושך אל מאחורי סורג ובריח".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הגיב למעצר ואמר: "אנחנו מברכים את ההחלטה של השר גלעד ארדן לעצור את ראאד סאלח. בחודש האחרון נוכחנו לעוצמות ההסתה ותשתית הטרור המתפתחת באום אל פאחם וסביבותיה. הטיפול בטרור שמתקיים בחסות פרוטקשיין ישראלי, אינו חובתו רק של השר לביטחון הפנים אלא הוא תוצאה של הפקרות וחוסר אכיפה שילטונית המתבטאת בבניה בלתי חוקית, הון שחור, סחר בלתי חוקי בנשק, נהיגה בריונית ועוד. אני קורא לשרי האוצר והפנים לטפל בחומרה בנושאים אלו שהינם סמל למשילות וריבונות".