המקומות השווים שגולשי Airbnb יפסידו בעקבות החרם

חברת Airbnb החליטה להחרים את ישראל ולהוריד את הדירות שמעבר לקו הירוק מהאתר שלה. הנה כמה מקומות שווים במיוחד שבקרוב לא יופיעו ב-Airbnb אבל כן ימשיכו להביא תיירים מהארץ ומחו"ל למרות חרם ה-BDS

חדשות כיפה גלעד כהן 20/11/18 15:03 יב בכסלו התשעט

המקומות השווים שגולשי Airbnb יפסידו בעקבות החרם
האם התיירות תפגע בעקבות החרם?, צילום: תיירות שומרון

בעקבות תנועת החרם ה-BDS החליטה חברת Airbnb להוריד מהאתר שלה את הדירות שנמצאות ביישובים שמעבר לקו הירוק. בעקבות החרם, בחרנו לכם את המקומות השווים שכל גולשי Airbnb יפסידו בעקבות ההחלטה של החברה. 

חברת Airbnb היא חברה שמציעה דירות להשכרה לטווח קצר ברחבי העולם. בעל נכס יכול להציע דרך האתר את הדירה שלו, או הצימר שלו או אפילו רק חדר אחד להשכרה בבית שלו. העסקה מתבצעת דרך האתר או דרך האפליקציה כש-Airbnb מקבלת אחוז נאה על כל עסקה שמתבצעת דרכה. 

אתמול (ב') החליטו בחברת Airbnb לשמוע לתנועת החרם ה-BDS ובכך להחרים ולהוציא מהאתר את כל הדירות המוצעות שנמצאות מעבר לקו הירוק. מבדיקה שעשינו באתר, יש לא מעט דירות בגוש עציון, בבנימין וביהודה ושומרון שירדו בזמן הקרוב מהאתר. יש דירות באותם האזורים שלא ירדו מהאתר - דירות שבעליהם הם כמובן תושבים לא יהודים.

הנה לפניכם רק חלק מהדירות הנהדרות שלצערם של גולשי Airbnb ירדו מהאתר. בשילה ניתן למצוא צימר יפיפה בשם "שלוות העמק". בצימר יש ג'קוזי, מטבח, ואינטרנט אלחוטי. לילה ב"שלוות העמק" יעלה 500 ש"ח ב-Airbnb. המקום מציע גם ארוחות בוקר מגוונות. 

הצימר בשילה

הצימר בשילהצילום: צילום מסך

לא רחוק משילה, במעלה לבונה, תוכלו למצוא את "המקום המקראי" שבעליו עונה לשם יוסי. המקום מתאים לשני אורחים והוא מציע לאורחיו, מטבח, בריכה, ג'קוזי ואינטרנט אלחוטי. לילה במעלה לבונה יעלה לכם 445 ש"ח.

להתארח במעלה לבונה

להתארח במעלה לבונהצילום: צילום מסך

אם נלך צפונה, עד אזור שכם נגיע להר ברכה. בהר ברכה תוכלו לפגוש את תירזה מבורך שבבעלותה דירה, מעין אכסניה קטנה שמתאימה ליותר מ-16 אורחים. לאכסניה הזאת קוראים "בשבילי התנ"ך". "הבית שלנו נמצא על הר ברכה בשומרון. אנחנו מטיילים עם האורחים שלנו בשבילים בהם הלכו גיבורי בתנך ומספרים את סיפורי בתנך. הנוף מדהים האוויר נקי והחוויה בלתי נשכחת." כך מספרת תירזה על דירתה באתר Airbnb.

בהר ברכה תוכלו למצוא אירוח ל 16 איש

בהר ברכה תוכלו למצוא אירוח ל 16 אישצילום: צילום מסך

תופעה מוזרה תקרה אם תגיעו ליישוב אורנית. הקו הירוק עובר בתוך היישוב ומעניין אם ב-Airbnb ידעו לעשות את ההבחנה בין דירה לדירה. באורנית מצאנו את הדירה של אבי שמציעה חבליה בסיסית שמתאימה לחמישה אורחים כמו מטבח, מיטות, טלוויזיה ואינטרנט אלחוטי. הדירה של אבי על פי המפה נמצאת מעבר לקו הירוק. לעומת זאת, הדירה של דרור שמתאימה ל-עד 12 אורחים נמצאת באותו יישוב אבל בתוך הקו הירוק. גם בדירה של דרור תשיגו את החבילה הבסיסית. 

אם ניסע שוב מזרחה ונחזור לכביש 60 נוכל להגיע לצימר "קדם" שבעפרה. הצימר מתאים לעד ארבעה אורחים. בצימר ניתן להזמין גם כן אורחת בוקר ולהתרחץ בג'קוזי החם. לילה ב"קדם" דרך אפליקציית Airbnb יעלה לאורחים 550 ש"ח. 

קדם עפרה. מקום מפנק

קדם עפרה. מקום מפנקצילום: צילום מסך

אם נסע דרומה בכביש 60 ונחצה את בירת ישראל (לא נחלק אותה, רק ניסע מקצה לקצה) נגיע לגוש עציון. בגוש עציון ביישוב אלון שבות תוכלו למצוא קרוואן להשכרה. לילה בקרוואן יעלה לכם 215 ש"ח ללילה. המחיר כולל ארוחת בוקר, אינטרנט אלחוטי, מטבח ואפילו מקום כדי לעבוד קצת עם המחשב הנייד. 

לילה בקראוון

לילה בקראווןצילום: צילום מסך

ביישוב נילי שבבנימין (רק 8 ק"מ ממודיעין) תוכלו למצוא יחידת דיור בעליית גג. היחידה מתאימה לעד שלושה אורחים. המקום כולל טלוויזיה, מטבח, אינטרנט אלחוטי ומרפסת עם נוף נהדר בסביבה עם הרבה עצי זית מסביב. לילה בנילי יעלה לכם 250 ש"ח.

8 קמ ממודיעין

8 קמ ממודיעיןצילום: צילום מסך

ולסיום, על פי נתוני "תיירות שומרון" נרשמה עלייה של 200% ב 5 השנים האחרונות במספר התיירים הנכנסים מכל העולם לשומרון. האתרים הפופולריים הם, הר כביר, הגן הלאומי הר גריזים יקב טורא ויקב הר ברכה. התיירים מגיעים בעיקר מהמדינות: יפן, סין, גרמניה, הולנד, ארה"ב ועוד.
הסיבות לעלייה בתיירות  בין השאר היא התיירות הדתית אוונגליסטית לא מוצאת מקומות דתיים שהם רק שלה (הכנרת ומקומות אחרים משויכים כבר לקתולים. מחפשים מקומות שלא צבועים בקתוליות כמו טבריה וכו), הסברה שעושים בכל העולם. התחזקות האוונגליסטים לאחר עלייתו של טראמפ ויותר מודעות ליהודה ושומרון כאזור תיירותי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן