המצרים לחמאס:"ישראל תחסל אתכם - ואנחנו לא ננקוף אצבע"

לאחר ירי הטילים לגוש דן, אנשי המשלחת המצרית, ששהו בעזה בזמן הירי הטיחו בראשי החמאס מילים קשות: "דם תושבי עזה שייפגעו מתגובת ישראל יהיה על ידיכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 08:23 י באדר ב'

המצרים לחמאס:"ישראל תחסל אתכם - ואנחנו לא ננקוף אצבע"
יכריע את הבחירות בישראל? סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

המשלחת המצרית, שקיימה שיחות הרגעה עם ראשי החמאס בזמן יריר הטילים לעבר גוש דן בשבוע שעבר, הטיחו בראשי חמאס יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה מילים קשות, וטענו כי במדיה וישראל תחליט לפגוע בהם, המצרים לא יתערבו, כך פורסם לראשונה בישראל היום. 

"עד לאן אתם חושבים שתגיעו עם המשחק הכפול שלכם?", רתחו המצרים על ראשי ארגון הטרור, "אנחנו יושבים כאן כדי לסגור את פרטי הרגיעה מול ישראל ומאחורי גבנו אתה מאשר לאנשיך לשגר טילים אל עבר תל אביב?'" .

 המשלחת המצרים הגיעה לעזה כדי לקדם הסכם רגיעה מול ישראל, אולם בעיצומן של השיחות נורו שני טילי פאג'ר לעבר גוש דן ויצרו בהלה גדולה. המצרים תקפו את חמאס: "אם ישראל תחליט לצאת למבצע צבאי נרחב בעזה, אנחנו הפעם לא נעשה דבר כדי לבלום את המתקפה הישראלית, גם אם יחליטו הישראלים למוטט את השליטה שלכם בעזה באמצעות סיכולים ממוקדים של כל אחד ואחד מכם. במקביל לכיבוש הרצועה מצרים ובעלות בריתה באזור לא ינקפו אצבע לעצירת התגובה הישראלית".

לדברי גורמים עזתיים, הנייה וסינוואר היו מופתעים לא פחות מהמצרים מהמידע על השיגור לגוש דן. ראשי החמאס ביקשו מראשי המשלחת לפייס את ישראל ולהסביר לראשי מערכת הביטחון הישראלית כי כי  "חמאס אינו עומד מאחורי השיגור", והבטיחו לקיים חקירה מעמיקה בנושא. אך, ראשי המשלחת המצרית סירבו להאמין לראשי הארגון ואמרו:"אתה משקר! דם תושבי עזה שייפגעו מתגובת ישראל יהיה על ידיכם! אתם תביאו במו ידיכם לחורבנה של רצועת עזה ומיטוט משטרכם, ומה שחמור מאוד הוא שהימרתם על ביטחוננו האישי כאשר בזמן שהותנו בעזה ביצעתם שיגור טילים לתל אביב!".

זמן קצר לאחר שהמשלחת המצרית יצאה מהרצועה מהרצועה סינוואר יצר קשר עם ראשי המשלחת ומסר להם כי פעילי חמאס שביצעו עבודות תחזוקה סמוך למערכת השיגור לגוש דן שהוצבה במערב עזה כהכנה לעימות עתידי מול ישראל, הם שביצעו כנראה בשוגג פעולה שגרמה לירי הטילים. לדבריו, חמאס עצר פעיל אחד והבטיח לעצור נוספים ולמצות עימם את הדין.