נמשך המצוד אחר המחבל מאריאל

כוחות צה"ל נכנסו לכפר זאוויה, ביצעו חיפושים בבית משפחת המחבל עמר אבו לילא ופרצו לחנות. שני פצועי הפיגוע - החייל אלכסנדר דבורסקי והרב אחיעד אטינגר - עדיין בסכנת חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 08:27 יא באדר ב'

נמשך המצוד אחר המחבל מאריאל
המצוד נמשך | לוחמי צה"ל, צילום: פלאש 90

המחבל שרצח אתמול (א') את הלוחם סמל גל קיידאן ז"ל באריאל הוא עמר אבו לילא, בן 20 מהכפר זאוויה שליד סלפית הסמוכה לאריאל. בלילה הגיעו כוחות לבית משפחת המחבל וביצעו שם חיפוש. הם עצרו את אחיו נור, בן 16, וחקרו את האב אמין. בנוסף פרצו הכוחות לחנות בבעלות המשפחה בכפר בידיא. 

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב והמשטרה במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל. הכוחות מיפו את ביתו לצורך בחינת אפשרות הריסתו, וביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים. במקביל, נמשכים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתור המחבל ותפיסתו.

בדף הפייסבוק של הרוצח ניתן לראות פוסטים המהללים את יו"ר הרשות אבו מאזן. מהעמוד ניתן להבין שהוא תומך פת"ח, אך כמעט ולא נראית התייחסות לעניינים פוליטיים או דתיים, ולא נראים סימנים שהיו יכולים להעלות חשד לפני הפיגוע. זאת, פרט לפוסט שהעלה בקיץ שעבר על פריצה של כוחות ישראליים למתחם הר הבית.

סמ"ר גל קיידאן הי"ד

סמ"ר גל קיידאן הי"דצילום: דובר צה"ל


בפיגוע כאמור, נהרג סמ"ר גל קיידאן לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש". שני הפצועים הפצועים מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון והם עדיין בסכנת חיים. הרב אחיעד אטינגר מעלי, אב ל-12 וראש ישיבת "עוז ואמונה" בדרום תל אביב, נמצא במצב אנוש. בבית החולים מאושפז גם אלכסנדר דבורסקי, שמצבו קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם לאחר שאתמול נותח, ועדיין נשקפת סכנה לחייו.

בסרטון ניתן לראות את המחבל מתעמת עם החיילים - הוא דקר את סמ"ר קיידאן, חטף את נשקו וירה בו למוות מטווח קצר. כל זאת, כשחיילים ששמרו על הטרמפיאדה בצד השני של הצומת מבצעים לעברו ירי.

ייתכן שמפקד הכוח הצליח לפגוע במחבל. עם זאת, הוא הצליח להמשיך במסע הירי, פצע אנושות את הרב אטינגר, ולאחר שגנב רכב מאזרח זר נמלט מהמקום ופצע קשות חייל נוסף בצומת גיתי אבישר.
 

"אלכסנדר הוא חייל ציוני שעלה לישראל ונקלט בביה"ס ויצ"ו נהלל במסגרת פרוייקט עליית הנוער ובהמשך עלתה משפחתו", תיאר אותו אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. "הוא נער צעיר שהגשים בלימודיו בנהלל חלוציות ומימש את השליחות הבטחונית בגיוס ליחידה קרבית ומבצעית".

משפחתו של החייל מתגוררת בנצרת עילית והוא למד מכתה ט' ועד לכתה י"ב בנהלל, שם תיארו אותו כתלמיד מצטיין שבולט בלימודים ומבחינה חברתית.