המ"פ שהותקף: פעלתי בשיקול דעת

קצין גבעתי, שהותקף על ידי הנערה הערביה, סיפר למקורביו שהוא לא מעוניין שבציבור יחשבו שללוחמים בשטח אין מספיק כלים להתמודד עם מפירי סדר. בצה"ל ציינו כי הוא פעל כשורה ויפעלו לחידוד הנהלים בקרב היחידות השונות

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/12/17 12:22 ב בטבת התשעח

המ"פ שהותקף: פעלתי בשיקול דעת
הערביה סוטרת לחייל, צילום: צילום מסך מפייסבוק

מפקד הפלוגה, שהותקף על ידי עאהד תמימי בת ה 16 ונערה נוספת, התייחס לתקרית ובשיחה עם מקורביו הדגיש כי בניהול האירוע הוא הפעיל שיקול דעת והיה בשליטה לכל אורך הדרך.

הלילה (ד') עצר כוח צה"ל נערה נוספת שהתקפה את הקצין והלוחם מגדוד רותם של חטיבת גבעתי, זאת לאחר מעצרה אתמול של תמימי שצולמה בסרטון כשהיא סוטרת למ"פ ומקללת אותו.

לפי הפרסום באתר 'וואלה', אמר הקצין לסביבתו הקרובה כי הוא עמד בפתח מבנה כדי למנוע יידוי אבנים לעברו, מה שעלול היה לסכן את חייליו. גורמים בצה"ל טענו כי הוא חשש מכך שבני נוער העומדים לפני גיוס, או אפילו חיילים צעירים, יחשבו בטעות שללוחמים בשטח אין מספיק כלים להתמודד עם הפרות סדר מסוג זה. לכן הוא הדגיש כי לכל אורך הדרך הוא הפעיל שיקול דעת ובחר לפעול כפי שפעל.

https://www.facebook.com/divnews1/videos/732208293652329/

לדברי גורמים אחרים בצבא, לאחר תחקור המקרה נמצא כי הקצין פעל כשורה, "מכל אירוע ניתן ללמוד גם מהאירוע הזה. במקרה הזה המ"פ פעל כשורה. כשתראו כמה גדול הוא וחזק תבינו כמה איפוק הוא הפגין. הוא הפעיל שיקול דעת נכון".

עם זאת, בפיקוד המרכז יפיצו את ממצאי התחקיר ובנוסף יחדדו את הנהלים ואת הסמכויות שיש ללוחמים בשטח, לרבות הזעקת כוחות נוספים וביצוע מעצרים בשטח.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן