מפלגתו של בני גנץ: 'חוסן לישראל'

הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' בני גנץ הגיש לרשם המפלגות את שם מפלגתו החדשה - "חוסן לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 14:40 יט בטבת התשעט

מפלגתו של בני גנץ: 'חוסן לישראל'
בני גנץ, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כשכולם מחכים למוצא פיו, בני גנץ הגיש היום (ה') לרשם המפלגות את שם מפלגתו החדשה. השם הנבחר הוא "חוסן לישראל". זה קורה יומיים לאחר שאורלי לוי אבוקסיס מציגה את מפלגתה החדשה "גשר" כשמה של מפלגתו של אביה, השר לשעבר, דוד לוי. 

אתמול פורסם כי הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' בני גנץ מחזר אחר רמטכ"ל נוסף במיל', שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון. אולם, השניים לא אישור את הפרסומים על ריצה משותפת. שם נוסף שהוזכר כבר רבות הוא היזם מיכאל ביטון שכיהן כראש עיריית ירוחם. בסקרים האחרונים שפורסמו, מפלגתו של גנץ עומדת על כ-15 מנדטים.

בנוסף, נוכח הקדמת מועד הבחירות לכנסת ה-21, מחדד רשם המפלגות שברשות התאגידים, עו"ד אייל גלובוס, את לוחות הזמנים והנהלים על פי דין לרישום מפלגה. בקשה לרישום מפלגה תוגש לרשם המפלגות ותפורסם על ידו תוך 14 ימים מיום הגשתה וזאת בהתאם להוראות חוק המפלגות ולתקנות המפלגות.

יתאחדו יחדיו כדי להפיל את נתניהו? יעלון וגנץ מאחורי ראש הממשלה

יתאחדו יחדיו כדי להפיל את נתניהו? יעלון וגנץ מאחורי ראש הממשלהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התנגדות לרישום מפלגה תוגש לא יאוחר מ-30 ימים מתאריך פרסום ההודעה ברשומות. הרשם רשאי לבקש את תגובתם של מבקשי הרישום להתנגדות ולקבוע מועד להגשתה. החלטת הרשם לקבל את ההתנגדות או לדחותה תינתן תוך 30 ימים מיום שההתנגדות נתקבלה במשרדו או תוך 30 ימים מהיום שקבע להגשת תגובתם של מבקשי הרישום, לפי המאוחר. נוכח זאת, הליך רישום מפלגה עשוי לארוך 44 ימים ואף מעבר לכך.                 

בהתאם להוראות חוק הבחירות לכנסת המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית הינו היום ה- 47 שלפני מועד הבחירות. לפיכך, המבקשים לייסד מפלגה חדשה ולהשלים את הליך רישומה עד המועד להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית, נדרשים להגיש בקשה לרישום מפלגה במשרדי רשם המפלגות לכל הפחות 91 ימים לפני מועד הבחירות, בהתאם למניין הימים הנדרש להשלמת ההליך.