המפכ"ל: "רבנים אמרו לשוטר דתי 'שהשוטרים החילוניים יחללו שבת'"

המפכ"ל אלשייך הספיד את הרב ישראל רוזן, מייסד מכון צומת, באירוע השנה לפטירתו "ראה את התמונה הגדולה של שמירת השבת במדינה"

חדשות כיפה מירב כהן 24/10/18 10:41 טו בחשון התשעט

המפכ"ל: "רבנים אמרו לשוטר דתי 'שהשוטרים החילוניים יחללו שבת'"
המפכ"ל אלשייך באירוע לזכרו של הרב רוזן, צילום: שמוליק קליין

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך השתתף השבוע (ב') באירוע לציון שנה לפטירתו של הרב ישראל רוזן, מייסד מכון צומת, וסיפר כי לפני שהגיע למשטרה שמע רבנים שהשיבו לשוטרים דתיים כי עדיף שדברים מסוימים ייעשו בידי שוטרים חילוניים כדי שחילול השבת יהיה שלהם. 

"זו איננה תשובה שיכולה להתקבל " הסביר אלשיך "הרב רוזן ביקש מאיתנו להסתכל בפריזמה הרחבה על השבת. לא להתבלבל מהמיקרו אלא לעסוק במאקרו ולעסוק במיקרו כי אנו מבינים מה חשיבות השבת." 

אלשיך סיפר כי כשהיה בשירות לפני המשטרה והיה עליו לצאת לארוע בשבת דאג תמיד להגיע אליו עם בגדי שבת: "גם כשיש ארוע שהוא פיקוח  נפש בשבת הייתי בא עם חולצה לבנה וכיפה לבנה כדי להזכיר את השבת. נכון שאנחנו עושים כל מה שנדרש כי זה פיקוח נפש אבל אנחנו בשבת"  לדבריו זו הסתכלות שנועדה להחזיק את האנשים למעלה ולראות את התמונה כולה,  זה אתגר עצום, במשטרה אנחנו מתמודדים יום יום עם השאלה איך מעצימים שוטר שמטפל בתחלואי החברה,  בתחתית של החברה? צריך לטפל בשוטר כדי שיהיה לו את החוסן הנפשי את החוסן הרוחני לעמוד בזה ולהישאר למעלה." 

בארוע השתתפו מאות ממוקירי זכרו של הרב ישראל רוזן מייסד מכון צומת ומינהל הגיור. חברו לספסל הלימודים בישיבת ההסדר כרם ביבנה, הרב מרדכי גרינברג כיום נשיא הישיבה אמר כי הרב ישראל ראה בחייו שליחות ציונית דתית לחבר בין המדינה לבין התורה, ברוח דברי הרב קוק כי "מדינת ישראל היא יסוד כסא ה' בעולם"

יאיר מאיר מראשוני העובדים במכון צומת סיפר על היכרותו עם הרב רוזן בתחילת הדרך ועל הצלחתו של מכון צומת להיות רלבנטי בכל המגזרים ובכל העולם היהודי. לדבריו: " הכרעתו של הרב רוזן שלא להית כבול לסמכות הלכתית אחת אלא למספר דמויות הלכתיות משמעתיות  איפשרה את הצלחתו ואת הצלחת המכון"

הרב אביה רוזן, בנו של הרב אמר כי לא פגשתי כל ימי אדם עם יושרה ויושר כמו אבא ומצד שני כל חייו התדמית שלו היתה כמי שמחפש תחכומים לפתרונות בהלכה,אך האמת היא שהרב רוזן חזר והסביר כי "תורה ניתנה לבני אדם, ההלכה מראש נכתבה באופן שבני האדם יוכלו לקיים לא רק חיי מדינה אלא גם חיים אישיים וגם חיים ציבוריים חיי משפחה וחיי קהילה".