הממשלה תוקפת את וועדת גולדברג: "נצביע בעד אדרי"

המשבר הבא: שרי הממשלה לא מקבלים את החלטת וועדת גולדברג ומצהירים כי במידה ומינויו של ניצב אדרי למפכ"ל יגיע לשולחן הממשלה הם יצביעו בעדו. השר בנט: "קוראים לבטל כליל את ועדת גולדברג״

חדשות כיפה מירב כהן 30/11/18 09:38 כב בכסלו התשעט

הממשלה תוקפת את וועדת גולדברג: "נצביע בעד אדרי"
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי הממשלה יוצאים מגד החלטת וועדת גולדברג-הועדה למינוי בכירים, שלא להמליץ על ניצב בדימוס משה אדרי למפכ"ל הבא. שרי הבית היהודי מצהירים כי במידה והשר ארדן יביא לישיבת הממשלה את אישורו של אדרי הם יצביעו בעדו למרות החלטת הוועדה. 

שר החינוך בנט קר לבטל כליל את ועדת גולדברג: ״אם השר ארדן יביא את מינוי צ׳יקו אדרי לממשלה - אנחנו נצביע בעד", והוסיף, ״ניצב אדרי הוא קצין שמשרת את מדינת ישראל כל חייו, ופתאום הוא צריך לעמוד ברף של מלאך טהור נטול כל שגיאה. הבעיה היא שמי שעושה לפעמים טועה, והגישה הזו של ועדת גולדברג ושל עודף המשפטיזציה מובילה את מדינת ישראל לכיוון של בינוניות, סרבול וחשש לפעול".

שרת המשפטים, איילת שקד, רמזה לשר ארדן להתעלם מהמלצת הוועדה: "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת שר לביטחון הפנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג. דעת השניים האחרים, הנציב הרשקוביץ ומשה טרי, פשוטה והגיונית. אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה, ושיבחה את המועמד  אדרי, "הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

שר התיירות יריב לוין חזר על קריאתו לבטל את הוועדה למינוי בכירים: ״הדרך שבה התקבלה החלטת ועדת גולדברג בעניין משה אדרי מוכיחה את מה שאמרתי לא פעם- יש לבצע חשיבה מחודשת על כלל הליכי המינויים ולבטל את הוועדה למינוי בכירים ואת כלל הוועדות וההליכים הקיימים היום. אסור שמצב בו שלטון הפקידות הופך סדרי עולם ובולם מינוי ראוי, יחזור שוב", ומוסיף, "במשטר דמוקרטי תקין, ביקורת ואישור מינויים צריכים להיעשות על ידי הפרלמנט לאחר הליך שימוע כפי שנעשה בארה״ב, ולא על ידי ועדות והרשות השופטת אשר בפועל נוטלים לעצמם את הסמכות לקבוע בסופו של דבר מי יתמנה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את החלטת הועדה: "‏לא מכיר את צ'יקו אדרי ולא יודע אם הוא מתאים למפכ"לות, אבל הוועדה למינוי בכירים היא גוף מיותר שניפח את עצמו לממדים מפלצתיים", והוסיף עקיצה מיוחדת לנתניהו, "כדרכו אין אומץ למהלכים אסטרטגים מתבקשים כמו לבטל אותה ולקחת אחריות על המינויים ולכן אנחנו צפויים לסאגות הזויות רבות כאלה. שיהיה לנו בהצלחה".

ח"כ מוטי יוגב הגיב לפסיל הועדה: "רוני אלשיך היה מפכ"ל מצוין וצ'יקו אדרי יהיה מפכ"ל מצוין.
במידה ולא דבק בצ'יקו אדרי משך עשרות שנות שירותו, רבב בטוהר מידותיו, אין מקום לפסול אותו ב "ציד מכשפות",  של הרגע האחרון. אני קורא לשר לביטחון פנים ולממשלה, לאשר את מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה , למען ביטחון הפנים של כולנו".