הממשלה מפגינה נגד עצמה: יאיר לפיד תוקף את השרים

לפיד תוקף את השרים שהגיעו להפגנת ההתיישבות ומחו נגד מדיניות הביטחון של עצמם: "לראשונה מזה ארבע שנים אפשר להסכים איתם"

חדשות כיפה מירב כהן 16/12/18 11:50 ח בטבת התשעט

הממשלה מפגינה נגד עצמה: יאיר לפיד תוקף את השרים
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שרים וחברי כנסת  רבים הגיעו להפגנת ההתיישבות המתקיימת כעת מול בית ראש הממשלה, ומוחים על מדיניות הממשלה בה הם חברים. יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, טען שמדובר בבדיחה עצובה. 

"אין בדיחה עצובה יותר משרי ממשלה וקבינט שמפגינים נגד עצמם. צה״ל והשב״כ התריעו שוב ושוב בדיונים ביטחוניים שהשטח עומד בפני התלקחות, אמר לפיד והוסיף, "במקום לצאת למהלך מדיני מעמדת כוח, במקום לנצל את התיאום הבטחוני לדיכוי הטרור, נתניהו לא עשה כלום והשרים היו עסוקים בעיקר בהדלפות. עכשיו הם מוחים על כך שהם עצמם הפקירו את הבטחון. לראשונה מזה ארבע שנים אפשר להסכים איתם" 

שר התיירות, יריב לוין, השתתף שם הוא בעצרת הבוקר ותקף את מערכת המשפט שמקשה לטענתו על הממשלה לתפקד :״באתי לכאן הבוקר לפני ישיבת הממשלה כדי לומר בצורה הברורה ביותר- הגיע הזמן למעשים, הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן" 

צילום: ללא

לוין הוסיף: "הגיע הזמן להעביר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה את חוק ההתיישבות הצעירה וגם לקדם בניה בהיקף רחב בתשובה לאותם רוצחים שפלים. במקום בו רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים- זה המקום בו צריכה לקום התיישבות חדשה, צעירה וחזקה באלון מורה, בנופי נחמיה, בעפרה, בהר ברכה, וזה הכיוון אליו נלך בעוצמה, במלוא הכוח ובנחישות.״