המלחמה בפדופילים: ארגון חרדי גייס יותר ממיליון דולר ב-36 שעות

ארגון "לא תשתוק", שפועל לחשיפת והסגרת פדופילים בציבור החרדי, הצליח לעמוד ביעד שהציב לעצמו בקמפיין למימון המונים. מייסדי הארגון: "לא שותקים יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/18 20:08 יא בטבת התשעט

המלחמה בפדופילים: ארגון חרדי גייס יותר ממיליון דולר ב-36 שעות
נלחמים בפדופיליה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

יותר ממיליון דולרים בתוך 36 שעות, זהו הסכום שהצליח הערב (שלישי) לגייס ארגון שנלחם בתופעת הפדופיליה ועבירות המין בציבור החרדי.

ארגון "JCW" פועל בקרב הקהילה האורתודוכסית בארה"ב, במטרה לחשוף ולהסגיר אנשים שפגעו מינית בילדים. בישראל שלוחת הארגון נקראת "לא תשתוק", שגם מייסדיה ופעיליה באים מהמגזר החרדי ופועלים רק בתחומו.

לפני 36 שעות יצא הארגון בקמפיין מימון ההמונים באמצעות אתר 'צארדי', כשהיעד, מיליון דולר, נשבר והסכום הסופי עמד על 1,003,742. כל דולר שנתרם הוכפל על ידי תורמי הארגון. ארגון "לא תשתוק" פועל בשנים האחרונות לתפיסתם והסגרתם של פדופילים ששוהים בארץ ומנסה לסייע לנפגעי עברות מין רבים בארץ. הקמפיין הנוכחי נועד לעורר בקרב הציבור בישראל, ובמיוחד בציבור החרדי, מודעות לנושא הפגיעה המינית בילדים.

הסכום שגוייס בקמפיין

הסכום שגוייס בקמפייןצילום: צילום מסך

מייסדי הארגון הישראלי, צביקי פליישמן ורחלי רושגולד, אמרו כי "לפני יותר מ-3 שנים פתחנו דף פייסבוק. החשיפות למקרים הרבים והקשים ולצורך שאינו נגמר משטח בוער ומחושך מוחלט הם אלו שהולידו בנו את החלום להוות מגדלור בתוך החשיכה. היום אנו מרגישים שעוד פרק בספר הארוך שלנו נכתב. אנו רוצים להודות על ההתגייסות שלכם, הראיתם והוכחתם לנו שכאן לא שותקים יותר, המודעות עולה וקורה סביבנו שינוי גדול ומבורך".

מנהלת ארגון JCW בישראל, שאנה אהרונסון, הוסיפה כי "ההירתמות המדהימה של אנשים מכל שכבות האוכלוסייה מחממת את הלב. במהלך כל הקמפיין התקשרו אלי נפגעים רבים וסיפרו לי עד כמה נעזרו בנו ועד כמה חשוב להם שהפרויקט יצליח. תודה לכל התורמים שסייעו לנו להמשיך ולעשות עבודת קודש בתוך הקהילה".

איש יחסי הציבור יעקב סלע התייחס לנקודה האישית שלו במיזם, "כמי שנעזר בעצמו בארגון לא תשתוק, לא היה לי ספק שאתייצב לטובת הארגון מיד כשיקראו לי. במשך היממה וחצי האחרונות ראיתי שוב ושוב את הפנים היפות של העם שלנו, כאשר אפילו אנשים אשר מתמודדים עם קשיים כלכליים ביקשו לתרום כפי יכולתם. לראשונה הקמפיין נעשה גם בארץ וההתגייסות ההמונית מבטיחה לארגון יכולת בטוחה להמשך פעילותו המבורכת".

את הקמפיין הובילו משרד "יעקב סלע ייעוץ תקשורת" ומשרד "יפעת שומרוני ואייל בן זאב: יעוץ תקשורת ואסטרטגיה".