המכינה בעלי בסכנת סגירה?

קמפיין חדש למימון המונים במטרה מוצהרת - לסגור את המכינה בעלי. לדברי מוביל הקמפיין, עו"ד יאיר נהוראי, המכינה פועלת על מנת 'להרוס ולהחריב את ערכיה היהודים והדמוקרטים של ישראל', ומבטיח כי הכסף ישמש לאיסוף חומרים נגד המכינה במטרה להביא לסגירתה

חדשות כיפה יהונתן קליין 26/09/18 22:00 יז בתשרי התשעט

המכינה בעלי בסכנת סגירה?
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האם המכינה בעלי, ממוסדות הדגל של הציונות הדתית, נמצאת בסכנת סגירה? עורך הדין יאיר נהוראי, יו"ר 'הפורום החילוני', ופעיל ותיק נגד המכינה, יוצא בקמפיין למימון המונים שמטרתו היא להביא לסגירת המכינה. לדבריו של נהוראי, המכינה בעלי "מעבירה את חניכיה קורס לפיקוד וקצונה משיחי, במטרה להחדיר לצה"ל מפקדים וקצינים עם תרמיל ערכים שמאיים להרוס ולהחריב את ערכיה היהודים והדמוקרטים של ישראל."

על פי עו"ד נהוראי, הכסף שייאסף ישמש למחקר על דרכה של המכינה, ולדבריו: "כדי להוכיח שמדובר במשנה סדורה ולשלול טענת הגנה של "פליטת פה ודברים הוצאו מהקשרם", אנחנו נסקור, ונתמלל מאות שעות של שיעורים במכינת 'עלי', ונעבד את החומר והראיות לכלל חטיבה מרוכזת, שתהווה דו"ח מסודר עקבי ומשפטי שיציג את תפיסת העולם המשיחית על שלל מרכיביה".

היעד של הקמפיין הוא 200,000 שקלים, ועד כה נאספו כ-6 אחוזים מהסכום, למעלה מ-11 אלף שקלים. על תרומה של 50 שקלים תוכלו לקבל "מדבקות דיגיטליות של הרבנים המשיחיים. מדבקות מצחיקות עם פרצופם של רבני עלי, לשימוש אירוני ברשת". 

עו"ד יאיר נהוראי, בן לציונות הדתית שיצא בשאלה, מכהן מלבד תפקידו ב'פורום החילוני', כיועץ המשפטי של עמותת השמאל הרדיקלי 'רבנים לזכויות אדם', ובמשך השנים ייצג קבוצות חרדיות קיצונית, ביניהם "העדה החרדית, "הסקריקים" וקהילת "לב טהור", שהוגדרה ככת פוגענית. וכן את 'אמא טאליבן', שהורשעה בהתעללות בילדיה.