מי הרב שסגן נשיא ארה"ב נעזר בו בכתיבת נאומו בכנסת?

מייק פנס נאם השבוע בכנסת במה שהוגדר על ידי רבים "כנאום היסטורי". כעת מתברר כי מי שהיה אמון על חלקים נרחבים ממנו היה הרב לורד ד"ר יונתן זקס

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 09:28 ט בשבט התשעח

מי הרב שסגן נשיא ארה"ב נעזר בו בכתיבת נאומו בכנסת?
פנס נואם בכנסת, צילום: פלאש 90. גיל יוחנן

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שנאם השבוע בכנסת, דיבר לא מעט על התנ"ך ועל הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו. מי שהיה אמון על חלקים אלה בנאון הוא לא אחר מאשר הרב לורד ד"ר יונתן זקס.

רבה הראשי לשעבר של בריטניה, כך פורסם אמש (רביעי) ב-ynet, לקח חלק מרכזי בכתיבת נאומו של פנס. עם זאת בסביבתו הדגישו כי הוא לא היה אחראי לחלקים הפוליטיים שבו, אלא רק לחלקים התנ"כיים.

מקורבי הרב סיפרו כי סגן הנשיא רצה "לחזק היבטים רוחניים ותנ"כיים בנאומו" ולכן הוא פנה אליו וכבר לפני כחודשיים הם נפגשו ממושכות ודנו יחדיו בפרטי הנאום.

הרב יונתן זקס

הרב יונתן זקסצילום: צילום מסך

בין הדברים שפנס אמר בנאומו, וככל הנראה הרב זקס היה אחראי להם, ניתן לציין אזכור מושגים רבים מההיסטוריה של עם ישראל, "בהיסטוריה של העם היהודי תמיד ראינו את סיפורה של אמריקה. סיפור של יציאה, של מסע מרדיפה לחירות, סיפור שמראה את העוצמה של האמונה וההבטחה של התקווה. העם היהודי החזיק בהבטחה לשוב לארץ ישראל והחזיק בה אפילו בלילות החשוכים והארוכים ביותר".

מלשכת הרב נמסר כי "הרב מחשיב כתרומה גדולה לעם היהודי את העובדה כי אישיות במעמדו של סגן נשיא ארצות הברית פנתה למקור יהודי-דתי בכל הנוגע להדרכה בסוגיות מעין אלו".

https://www.facebook.com/classical.liberal.il/videos/1521674104615778/