המיליארדר שסייע לנתניהו: "לבנט אין סיכוי, שקד צריכה להנהיג את הליכוד"

יוסף גוטניק, שמימן את קמפיין "נתניהו טוב ליהודים" בבחירות 96, כבר סימן את המנהיגה הבאה לאחר פרישתו של ראש הממשלה. לדבריו, על שקד לעזוב לליכוד ויו"ר הבית היהודי צריך "לזוז הצדה ולא להיות אנוכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 07:41 ד באב התשעח

המיליארדר שסייע לנתניהו: "לבנט אין סיכוי, שקד צריכה להנהיג את הליכוד"
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוסף גוטניק, מיליארדר יהודי אוסטרלי וחסיד חב"ד, היה מגדולי התורמים למערכת הבחירות של בנימין נתניהו בשנת 1996. מי שמימן את קמפיין "נתניהו טוב ליהודים" סימן היום (שני) בראיון לג'רוזלם פוסט' את היורשת הבאה של ראש הממשלה - איילת שקד.

גוטניק הצהיר כי בשנים האחרונות הידק את קשריו עם שרת המשפטים מהבית היהודי ובעתיד, "לאחר שנתניהו יפרוש מתפקידו", הוא מתכוון להתגייס למען הרצתה לתפקיד ראשת הממשלה

המיליארדר, שהכריז לפני כשנתיים על פשיטת רגל ובשבועות האחרונים מצבו הכלכלי השתפר, טען שמעבר לדעותיה הימניות של שקד היא הדמות שמסוגלת לאחד חלקים גדולים בעם משום שהיא "חילונית שמכבדת את הדת", ומאחר ולדעתו הגיע הזמן שאישה תעמוד בראשות הממשלה, יותר מ-40 שנה לאחר התפטרותה של גולדה מאיר.

גוטניק אף ייעץ לשרת המשפטים לעזוב את הבית היהודי ולעבור לליכוד. בנוגע לשאיפותיו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט לרשת את נתניהו, הוא ציין כי שר החינוך צריך "לזוז הצדה ולא להיות אנוכי". לדבריו, בנט צריך לתמוך דווקא בשקד "לטובת שלמות הארץ והעולם היהודי, מכיוון שלו עצמו אין שום סיכוי להיהפך לראש ממשלה, והוא יכול לכהן כשר החוץ".