צפו: מופע האימים של האיש שמטריד את משפחת הנווטת הדתיה שנהרגה

אריאל שטסמן, שמטריד באופן שיטתי את משפחתה של תמר אריאל ז"ל, ואף הוצא נגדו צו הרחקה מהמשפחה, התפרץ לערב השקת סרט לזכרה בסינמטק ירושלים. אחיה ל'כיפה': "חששנו שהוא יגיע לאירוע"

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/10/18 13:53 ל בתשרי התשעט

צפו: מופע האימים של האיש שמטריד את משפחת הנווטת הדתיה שנהרגה
תמר אריאל ז"ל, צילום: Edi Israel/Flash90

אמש (ב') התקיימה בסינמטק ירושלים פרמיירה לסרט 'המראה של השמש', של הבמאית נטע אריאל, בעקבות חייה ומותה של בת דודתה, נווטת הקרב תמר אריאל ז"ל, שנודעה כ'טייסת הדתיה הראשונה', ונהרגה באסון מפולת שלגים במהלך טיול בנפאל. להקרנה הגיע גם אריאל שטסמן, אדם שמטריד באופן שיטתי לאורך השנים מאז מותה של תמר את משפחת אריאל, ואף קיבל צו הרחקה משטרתי מהמשפחה. 

אחיה של תמר אריאל, יאיר, מסביר בשיחה עם 'כיפה' כי המשפחה חששה ששטסמן עלול להגיע לאירוע, ואיתרה אותו מייד כשהגיע. למקום הוזמנה משטרה, אך כשהשוטרים ניגשו אל המטריד וביקשו ממנו לעזוב את המקום הוא החל להשתולל, דבר שגרם לעצירת ההקרנה למשך דקות ארוכות.

(צילום: חמוטל שובל)

לדבריו של יאיר, השוטרים שהגיעו למקום לא הצליחו להתמודד עם המתפרע, ולאחר דקות ארוכות החליטו במשפחה להמשיך את הקרנת הסרט - למרות שהמטריד, נגדו קיים, כזכור, צו הרחקה. לדבריו, למשפחה אין עניין להתעמת עם האדם, שאושפז בעבר על רקע בעיות נפשיות, וכל רצונם הוא שמישהו ייקח אחריות על אדם שניכר בבירור שהוא זקוק להשגחה, וכיום אין לו כזו.

"סרט על בחירות ואמונה"

הסרט 'המראה של השמש', עוסק בחייה של תמר אריאל ובטיול האחרון שלה לנפאל, ממנו לא שבה. במאית הסרט, נטע אריאל, אומרת ל'כיפה' כי זהו אמנם סרט תיעודי, אך "הוא למעשה מותחן, כשהסוף אמנם ידוע מראש, אך ככל שמתקדם הסרט הצופה נכנס לאיזשהו מסע רגשי, אשר גורם לו לקוות שהוא בכל זאת יסתיים ב'האפי אנד'"

אריאל מוסיפה כי מדובר בעצם במסע רגשי בעקבותיה של תמר. "הצופים יוצאים עם תמר למסע האחרון שלה, ותמר מאוד נוכחת בכל הסרט". לדבריה "זה סרט שמרגישים בו. אני חושבת שזה סרט על בחירות, על אמונה, ועל אישיות מיוחדת."

הסרט 'המראה של השמש', נתמך על ידי הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ועל ידי ערוץ 10.

כרזת הסרט

כרזת הסרטצילום: ללא