המטרה: שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני לביטול החלטת האו"ם נגד ההתיישבות ביו"ש

האם החלטת מועצת הביטחון, לפיה הבניה בשטחי יו"ש אינה חוקית בדרך להתבטל? אחת השאיפות של ישראל היא לפעול יחדיו עם ארה"ב ולשנות את ההחלטה שהתקבלה בשלהי כהונתו של אובמה

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/06/17 22:13 יג בסיון התשעז

המטרה: שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני לביטול החלטת האו"ם נגד ההתיישבות ביו"ש
נתניהו והיילי בפגישתם, צילום: פלאש 90.Matty Stern

ישראל וארה"ב מתכננות לפעול יחד כדי לבטל את החלטת האו"ם נגד מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. כך פרסם היום (רביעי) לראשונה העיתונאי אודי סגל מחדשות 2.

לפי הפרסום, ראש הממשלה ושגרירת ארה"ב באו"ם שנפגשו היום בירושלים, מעוניינים לפעול בטווח הרחוק למחיקת ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון בדצמבר 2016, זמן קצר לפני תום כהונת ברק אובמה כנשיא, שמנע מהטלת וטו.

כזכור, קבע האו"ם כי ההתיישבות הישראלית ביו"ש ובמזרח ירושלים היא בלתי חוקית ומהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. כמו כן נקבע, כי השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים אינם יוכרו כשטחה הריבוני של מדינת ישראל.

בניגוד לשגרירת ארה"ב באו"ם הקודמת, סמנת'ה פאוורס, שביטאה את הלך הרוחות בממשל אובמה, לפיו הבנייה ביו"ש מהווה כשול לשלום, השגרירה הנוכחית מתבטאת באופן שונה לחלוטין.

"אם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו", אמרה היום הייל לנתניהו, "זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה''.