המטפלות במעונות היום: נשבות ב-2 לספטמבר

המטפלות המעונות היום דורשות הגדלת התקינה וכוח האדם במעונות. במידה והאוצר לא יענה לבקשתן הן יפצחו בשביתה ב-2 בספטמבר

חדשות כיפה מירב כהן 27/08/18 08:20 טז באלול התשעח

המטפלות במעונות היום: נשבות ב-2 לספטמבר
צילום: יח"צ

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים המאבק במעונות היום עולה שלב. העמותות הגדולות קוראות להגדלת התקינה במעונות ומאיימות בשביתה ב-2 לספטמבר. 

בימים אלו, פונים המפעילים הגדולים ביניהם: אמונה, ויצו, נעמת, נשי חירות, ועוד לרתום את ההורים לילדים למאבק מול משרד הרווחה והאוצר: "ממשלת ישראל מפקירה את ילדי הגיל הרך, דרישותינו להוספת מטפלת בכל כיתה והעלאת שכרן של המטפלות נתקלת בהתעלמות מוחלטת. ב-2 לספטמבר המעונות לא יפתחו ואנו מבקשים מכם להצטרף אלינו למאבק"

הורים רבים כבר הודיעו כי יתמכו בשביתה והם מעדיפים כמה ימים של ויתור על יציאה לעבודה בשביל שקט ארוך בתחום המעונות."כואב לי שאינני רואה דור חדש של מטפלות כי מי תרצה לעבוד בתנאים כאלו. אני שמח שהמטפלות סוף סוף יוצאות למאבק על הזכויות שלהן כי מגיע להן. אף עובד לא היה מסכים לתנאים כאלו" מספר נריה חדד אב לבת במעון אמונה במרכז שפירא. " אני רוצה שלבת שלי תהיה מטפלת קבועה כדי שאדע שאני הולך לעבוד בראש שקט- ואני אלחם למען המטפלות".

"אני עצובה. עצובה בגלל היחס של המדינה, וגם של החברה ברובה הגדול, אלינו, המטפלות במעונות. מישהו כנראה שכח אותנו בשולי הדרך. שקופות. עם תנאי עבודה קשים, עם משכורות מבישות ועם מעט מאד יחס. לא הגיוני שאני מטפלת אחת ל-9 פעוטות, תבינו כשאני באמצע הארוחה עם הפעוטות אני נתקלת בדילמה האם להשאר ולהשגיח על הילדים כשהם אוכלים או לקום לחתל ילד שבדיוק עשה בטיטול. אין מי שיחליף אותי ואני רק בן אדם אחד". מספרת לימור מטפלת כבר 18 שנה במעון אמונה במודיעין.

צילום: ללא

"לא נתקלנו בכזה מחסור במטפלות כבר שנים. עד שפעוט מתרגל לדמות מטפלת היא עוזבת כי הקושי הוא עצום, מי תרצה לעבוד בכזה שכר? אנחנו נאלצים לסגור כיתות ואף מעונות שלמים לא בגלל שאין ביקוש, אלא בגלל שאין לנו כח אדם איכותי שיוכל לבצע את העבודה החשובה הזו" מוסרת ליאורה מינקה יו"ר תנועת אמונה- המפעילה כ130 מעונות יום ברחבי הארץ "אנחנו דורשים מהממשלה לענות לנו ולקבל את אחת מהתוכניות האסטרטגיות שהצענו לה בכדי לשפר את התנאים. אנחנו קוראים לאופק חדש למטפלות".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368