"המחבל קיבל הרבה סיוע בזמן שנמלט"

קצין בכיר בצה"ל מספר על המצוד והתפיסה של המחבל שביצע את הטבח בברקן: "הדחיפות הייתה לעצור אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. כבר שבוע שיחידות שלמות כמו דובדבן עצרו את הפעילות שלהן כדי למנוע ממנו לבצע פיגוע נוסף".

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/12/18 10:21 ה בטבת התשעט

"המחבל קיבל הרבה סיוע בזמן שנמלט"
כוחות צה"ל בשכם, הלילה, צילום: דובר צה"ל

המידע על המחבל אשרף נעלאווה, שביצע את הטבח בברקן וחוסל הלילה (ה'), התקבל בשב"כ רק אתמול. כך אומר הבוקר קצין בכיר בצה"ל. הוא סיפר כי המחבל ירה לעבר לוחמי הימ"מ, "הנחת העבודה שלנו הייתה שהוא יילחם ולא ייכנע. המחבל התנהל בצורה זהירה, כמעט ולא עשה טעויות. בכמה פעמים היינו קרובים מאד אליו".

הוא הוסיף כי "בחודשיים האחרונים המחבל היה במנוסה ולא נכנס לשגרה". לדבריו "הדחיפות הייתה לעצור אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. הושקעו משאבים אדירים. כבר שבוע שיחידות שלמות כמו דובדבן עצרו את הפעילות שלהן כדי למנוע ממנו לבצע פיגוע נוסף".

הפיגוע באיזור התעשייה ברקן

הפיגוע באיזור התעשייה ברקןצילום: דוברות מד"א

לדבריו, המחבל פעל לבד, אבל קיבל סיוע רב מתושבי השומרון הפלסטיניים, שעזרו לו להימלט ולהסתתר במשך החודשיים שחלפו מאז הפיגוע. "הוא היה מחבל בודד, אבל קיבל הרבה סיוע אחרי ביצוע הפיגוע", אמר הקצין. "הוא הצליח להגיע לסייענים. אנחנו מעריכים שלפני כשבוע-שבועיים הוא הגיע מאזור טול כרם לאזור שכם".

על חיסול סאלח ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע בצומת עפרה, אמר הקצין הבכיר: "חיסלנו את אחד המפגעים, אבל הפעילות נמשכת. 20 חשודים במעורבות בפיגוע נעצרו והם עדיין בחקירת שב"כ. אנחנו עדיין נמצאים במרדף".