"המחבל גדל בחברה אכזרית שמקדשת את המוות"

ח"כ סמוטריץ' התייחס לפיגוע הרצחני באדם, והאשים את התרבות הפלסטינית שגידלה "חיית אדם". השרה רגב: "נער שטוף שנאה וטעון בהסתה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/18 07:11 טו באב התשעח

"המחבל גדל בחברה אכזרית שמקדשת את המוות"
זירת הפיגוע ביישוב אדם, צילום: תיעודמבצעי צד"ע

הפיגוע הרצחני באדם, שגבה הלילה (שישי) את חייו של אחד הפצועים, עורר זעם רב במערכת הפוליטית שהתייחסה בעיקר לגילו הצעיר של המחבל.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ציינה כי היא "מתפללת להחלמתם של פצועי המסע הרצחני שהתרחש הערב ביישוב גבע בנימין - אדם. נער שטוף שנאה וטעון בהסתה יצא לרצוח בגרזן וסכין משפחות בביתן. צריך לגדוע את שורשי השנאה הזו ואת בתי הגידול שלה ברשות הפלסטינית".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אמר כי "‏הפיגוע הזה הוא תוצר הסתה של שנים במערכת החינוך הפלסטינית שמטיפה לשנאה ולרצח של יהודים. לא ארגוני טרור לבדם מניעים את השנאה אלא מערכת משומנת של הטפה וחינוך לשנאת ישראל מינקות. אני שולח את תנחומיי בבוקר זה למשפחת עובדיה מהיישוב אדם על הירצחו בדם קר של יותם הי"ד. תנוחמו מן השמיים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי צייץ בטוויטר כי "ילד בן 17 שמסוגל לדקור ולנסות לרצוח אנשים תמימים בידיים, לא מרחוק עם נשק, בידיים, פנים אל פנים, הוא חיית אדם שלא גדל בחברה שוחרת שלום או במשהו קרוב לזה. הוא גדל בחברה אכזרית שמקדשת את המוות ומסיתה בעקביות לרצח יהודים. עם תרבות כזו אין מה ועל מה לדבר. בתרבות כזו צריך להילחם ולנצח".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, אמר על האירוע כי "אחת לתקופה אנו מקבלים תזכורת שעדיין אנו נלחמים על הבית, דווקא התקופה האחרונה היתה תקופה יחסית שקטה, ושוב אנו מקבלים את התזכורת שהמאבק על הבית עדיין נמשך. מדובר ביישוב עירוני, גדול, מבוסס, סמוך מאד לירושלים, ולא באיזה ישוב קטן ומרוחק. אבל אנחנו נמשיך בדרך שבה אנו הולכים - לבסס לפתח ולהגדיל את ההתיישבות. המועצה נותנת סיוע ליישוב ולמשפחות הנפגעים בכל הנדרש. אנו מחזקים את היישוב אדם בשעה קשה זו.

סגנו ישראל גנץ הוסיף כי "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים".

לדבריו, "אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר ליברמן להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור שבאוכלוסיה הערבית. במקביל ביישוב אדם יש למעלה מ 1000 יחידות דיור הממתינות לאישור הדרג המדיני. אנו קוראים לראש הממשלה והשרים לאשר את כל יחידת דיור ביישוב אדם ושיווק של כל המגרשים הניתנים לשיווק עוד היום".