המועמד שיזיק לגנץ במקרה של איחוד

מחקרי עומק שנעשו במפלגתו של בני גנץ, 'חוסן לישראל' מגלים כי נוכחות יו"ר העבודה, אבי גבאי ברשימה מאוחדת של המרכז-שמאל מבריחה ממנה מנדטים ופוגעת ביכולת לאתגר את נתניהו

חדשות כיפה מערכת כיפה 28/01/19 08:18 כב בשבט התשעט

המועמד שיזיק לגנץ במקרה של איחוד
יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ, צילום: פלאש 90

במפלגתו של בני גנץ, 'חוסן לישראל' נעשו בשבועות האחרונים מחקרי עומק על מנת לבדוק את האפשרויות ליצירת גוש מרכז-שמאל. מהמחקרים עולה כי נוכחותו של אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה ברשימה מאוחדת של המרכז-שמאל מבריחה ממנה מנדטים ופוגעת ביכולת לאתגר את הליכוד ואת נתניהו.

הנתונים הוצגו לגנץ והפכו לגורם מכריע מבחינתנו בשאלת האיחוד. העבודה: "אנחנו היחידים שמחויבים לשינוי בישראל". כך פורסם הבוקר (ב') ב'ישראל היום'. למרות הקמפיין הקורא לאיחוד במחנה המרכז־שמאל ולריצה משותפת בבחירות הכלליות הקרובות, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נוטה להתנגד ולא לשתף פעולה עם מהלך כזה. 

מנתוני המחקר של חוסן לישראל עולה, כי צירופה של מפלגת העבודה למהלך איחוד במרכז־שמאל לא רק שאינו מועיל לגוש כזה, אלא אף מזיק לו. מהמחקר עלה עוד כי איחוד של הגוש ללא מפלגת העבודה עשוי להוביל למספר מנדטים רב יותר מאשר צירופה של המפלגה בראשות גבאי למהלך של איחוד. לדברי גורם המעורה בפרטים, הנתונים הוצגו בפני גנץ, והפכו לגורם מכריע מבחינתו באשר לשאלת האיחוד.