המועמד הדתי של 'העבודה': לא אגיע לפאנלים ללא נשים

יאיר (יאיא) פינק מודה שעשה טעות כשהגיע לפאנל בישיבת אמי"ת בפתח תקווה בו לא השתתפו נשים: "מעכשיו לא אגיע יותר לפאנלים בלי לשאול ולוודא שיש נשים". מארגן הפאנל: "כנראה שקשה לפינק להתאפק מלעשות את ההון הפוליטי הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/19 15:58 כ באדר א'

המועמד הדתי של 'העבודה': לא אגיע לפאנלים ללא נשים
יאיר יאיא פינק, צילום: הותר לשימוש על ידי יאיא פינק

המועמד הדתי לאומי של מפלגת העבודה לכנסת, יאיר (יאיא) פינק הגיע היום (ב') לפאנל בישיבת אמ"ית בפתח תקווה. פינק שבעבר שימש כעוזר של ח"כ שלי יחימוביץ' שם לב כי שותפיו לדיון הם גברים בלבד. פינק צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא עשה טעות שלא בירר אם יגיעו נשים לאותו האירוע.

"עשיתי טעות. לא שאלתי האם ישנן נשים בפאנל, ואנחנו יושבים על הבמה תשעה גברים. מעכשיו לא אגיע יותר לפאנלים בלי לשאול ולוודא שיש נשים". פינק התייחס בדבריו גם לארבעת הגברים של כחול לבן ואמר: "גם ככה יש בעיית ייצוג קשה של נשים בפוליטיקה והיא תלך ותחמיר עם המפלגה של גנץ יאיר ובוגי. מתנצל".

מארגן הפאנל, ידידיה צוקרמן התייחס לדבריו של פינק ואמר כי מדובר בדמגוגיה וכי פינק אמר זאת כדי לקדם את עצמו. "צר לי עליך יאיא פינק שאתה בוחר לקדם את עצמך בעזרת חצאי אמיתות. תודה על השיעור בדמגוגיה. היום קיימנו בישיבה פאנל בחירות. עבדנו קשה מאוד כדי להביא שורה של פוליטיקאים. מי כמוך, שהיית עוזר של חברת כנסת מבוקשת, יודע כמה טלפונים ומיילים אתה שולח בשביל לקבל מעט תשובות שאחריהן ביטולים של הרגע האחרון. אתמול הודיעה אורית סטרוק שהיא לא תגיע ובמקומה שלחו מהאיחוד הלאומי את אופיר סופר. עד הרגע האחרון רדפנו אחרי ציפי חוטובלי עד שהחזירה תשובה שלילית. ואינני מזכיר את חברות הכנסת והמועמדות אליהן פנינו ולא נענינו".


צוקרמן הוסיף ואמר כי: "מעל הבמה יאיא העיר על העדר נשים ונענה שזה קרה חרף הנסיונות שלנו. אבל כנראה שקשה היה לו להתאפק מלעשות את ההון הפוליטי הזה. זו לא היהדות שלי".