המועמד הדתי החדש של 'יש עתיד' בעד הכרה ברפורמים ובעד תחבורה בשבת

משה "קינלי" טור-פז, תושב גוש עציון והמועמד החדש של מפלגת 'יש עתיד' הגיע למפלגה על משבצת של "דתי לאומי". אולם, לאחר ראיון שהעניק לגלי צה"ל הדברים נראים מעט אחרת

חדשות כיפה גלעד כהן 02/10/18 19:20 כג בתשרי התשעט

המועמד הדתי החדש של 'יש עתיד' בעד הכרה ברפורמים ובעד תחבורה בשבת
משה (קינלי) טור פז, צילום: באדיבות המצולם

בשבוע שעבר פורסם כי מפלגת 'יש עתיד' תצרף שניים מהציונות הדתית, מי שהיה ראש מנח"י ביורלשים ותושב גוש עציון, משה (קינלי) טור-פז ויו"ר תנועת 'נאמני תורה ועבודה' תהילה פרידמן ובכך 'יש עתיד' מחזקים את "האגף הדתי" במפלגתו של לפיד. אולם, בראיון שהעניק הערב (ג') טור-פז לגלי צה"ל נדמה כי הוא יותר קרוב בדעותיו ליושב ראש מפלגתו החדשה מאשר ל'בית היהודי' לדוגמה. 

בראיון לגלי צה"ל הבהיר משה "קינלי" טור-פז, כי אם תהיה הצבעה בכנסת על נישואים חד-מיניים הוא יצביע בעד ההצעה, "אני בעד. תמכתי בכך בעבר ואף פרסמתי את דעתי" אמר טור-פז.

לפיד בבקו"ם הבוקר

מתאים ללפיד
צילום: ללא

בתשובה לשאלה על עמדתו בנוגע להכרה בזרם הרפורמי בישראל ענה טור-פז, "אני בעד הכרה בהם בנוגע לשותפות בנושא הגיור ומתווה הכותל. כמובן שרב רפורמי או קונסרבטיבי לא מוכר כיום בישראל לעניין של נישואין וגירושין. אני בעד הושטת יד וחיזוק מעמדם של הרפורמים, בהחלט כן, כפי שאני נוהג בחיי כציוני דתי".

טור-פז אף הביע תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת, "במקומות שבהם ישנו רוב חילוני".

הוא תומך בהסכם מדיני שיביא להקמתה של מדינה פלסטינית מפורזת, "אני מתגורר ביו"ש ואני חלק מההתיישבות, בעתיד הנראה לעין אני לא רואה הסכם. אם בעתיד יהיה על מה לדבר - יש על מה לדבר, על מדינה מינוס, ללא צבא".

"אם מדינת ישראל תקבל החלטה לפנות את הבית שלי אני מאוד אהיה עצוב אבל אני לא אסרב פקודה ואני אפנה את הבית שלי", הצהיר טור פז, "האם אני חושב שזה מה שיקרה או מה שצריך לקרות?התשובה היא שלילית".