המועמדת החרדית של בני גנץ

נציגה נשית ראשונה מהמגזר החרדי - במפלגת חוסן לישראל. עומר ינקלביץ', בת 41 מבית שמש, פעילה חברתית במגזר החרדי ובפריפריה, צפויה להיות משובצת בעשירייה השניה במפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר. גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן צפוי לקבל מקום ברשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 09:56 ט באדר א'

המועמדת החרדית של בני גנץ
עומר ינקלביץ', צילום: אבישג שאר ישוב

לראשונה - חברת כנסת חרדית? עומר ינקלביץ, בת 41 מבית שמש, חברה בקהילה החרדית בבית שמש, צפויה לקבל מקום בעשירייה השנייה במפלגתו של בני גנץ - חוסן לישראל. כך פורסם הבוקר (ה') בידיעות אחרונות. היא צפויה להיות האישה החרדית הראשונה בתולדות הכנסת.

ינקלביץ', אמא לחמישה, עורכת דין, מרצה ופעילה חברתית, נחשבת לדמות מוכרת בקהילה החרדית האנגלו-סכסית בבית שמש. היא מייסדת קרן "רק התחלנו" למען הפריפריה בישראל. חברה ופעילה בקהילה החרדית האנגלו-סכסית בבית שמש.

ינקלביץ מוכרת מאוד בקהילה החרדית ובמסגרת פעילותה החברתית היא הקימה מיזם, שנקרא "אמנות ואמונה - המרכז לאמנות ברוח יהודית". בנוסף,הקימה את מרכז "עלמא", המעניק סיוע משפטי לנשים חרדיות. בעבר תקפה את המאבק שמנהלים ארגונים פמיניסטיים נגד ההפרדה המגדרית בציבור החרדי, וטענה כי מדובר ב"רדיפה אנטי חרדית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על הציבור החרדי". עוד טענה אז כי מניעת ההפרדה המגדרית מונעת מנשים חרדיות להתקדם.

אבי ניסנקורן

אבי ניסנקורןצילום: פלאש 90

הבוקר פורסם בחדשות 12 כי יו"ר הסתדרות העובדים, אבי ניסנקורן, קרוב גם הוא לקבל מקום ברשימת חוסן לישראל. על פי הפרסום, המגעים מתקיימים בימים האחרונים בין אנשי חוסן לישראל לניסנקורן, אך טרם נסגר מקום סופי ברשימה. שמו של ניסנקורן נקשר בתחילת מערכת הבחירות עם מפלגת כולנו של שר האוצר כחלון, אך הנושא ירד מהפרק.

ממפלגת חוסן לישראל נמסר: "חוסן ישראל בראשות בני גנץ תציג רשימה הכוללת אישים מכל גווני הקשת החברתית, ימין ושמאל, פריפריה ומרכז, דתות ועדות שונות. היות ובכל כמה שעות מגיעות בקשות לאישור שמות, אנו לא מאשרים ולא מכחישים אף שם שמועלה על ידי התקשורת".

תגובת תנועת "נבחרות", נשים חרדיות לייצוג, שיוויון וקול, לצירוף עומר ינקלביץ למפלגתו של גנץ: "הצבת אישה חרדית במיקום ריאלי לכנסת ישראל היא בשורה חשובה ומרעננת בפוליטיקה הישראלית. 51.4% מהמגזר החרדי לא מגיע לידי ביטוי ולא זוכה לייצוג משלו בכנסת וזו מציאות שחייבת להשתנות. כשהתחלנו להוביל את המאבק לפני 6 שנים אף אחד לא האמין שזה אפשרי, וכעת גם אנשים לא דתיים וגם דתיים מבינים שחייבים לשנות.

"אנו מאחלות לעומר הצלחה רבה בהבאת הסוגיות הבוערות החברתיות בציבור החרדי לשולחן ובמתן אלטרנטיבה חברתית, ערכית ואמיתית לעסקנות הפוליטית הקיימת."
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן