המועמדים של ארדן למפכ"לות נחשפים

אחרי שהתפרסם אתמול כי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל , הבוקר (ד') מתפרסמים שלושת המועמדים לרשת את רוני אלשיך

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 10:04 כה באלול התשעח

המועמדים של ארדן למפכ"לות נחשפים
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, צילום: הדס פרוש פלאש 90

בעוד שלושה חודשים יסיים רוני אלשיך את תפקידו כמפכ"ל המשטרה ומסתמן כי ההחלטה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן היא למנות מפכ"ל חדש ולא להאריך את כהונתו של רנ"צ אלשיך בשנה נוספת. כלקח מפרשת גל הירש, שהיה המועמד היחיד שאושר אך אז נפתחה נגדו חקירה, הפעם ארדן צפוי להביא בקרוב שמות של שלושה ניצבים לאישור ועדת גולדברג הממונה על מינויי בכירים.

כפי שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות, כלקח מפרשת גל הירש, השר ארדן יביא שלושה מועמדים למפכ"לות לאישור ועדת הבכירים. השלושה הם ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי, ניצב דוד ביתן וניצב יורם הלוי. נבחנת גם הבאתו של מועמד רביעי: מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן. גורמים במשרד לביטחון פנים: "במועמד אחד יותר קל לפגוע"

גורמים במשטרה ובמשרד לביטחון פנים מעריכים כי לאחר החגים יודיע השר ארדן על החלטתו, ובשלב זה מתחזקות ההערכות כי כהונת אלשיך תסתיים בתום שלוש שנים, וכי לוועדת גולדברג יוגשו שמותיהם של הניצבים הבאים לקראת בחירה אפשרית לתפקיד המפכ"ל: מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי שעמד בעבר גם בראש מחוז תל־אביב וגם בראש מחוז ירושלים. ייתכן ולוועדה יישלח גם מועמד רביעי: ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום. כהן, שכיהן בעבר גם כמפקד מחוז מרכז, הוא אחיו של המפכ”ל לשעבר דודי כהן. ההערכה היא כי הניצבים יכולים לעבור את משוכת ועדת גולדברג ויהיו כשירים למינוי. גורמים במשרד לביטחון אמרו כי "במועמד אחד יותר קל לפגוע וללכלך. אם יהיו שלושה שיעברו את ועדת גולדברג זה יהיה קשה הרבה יותר".