המדינה תומכת באי הריסת חלק מהבתים בנתיב האבות

מתשובת המדינה לעתירת תושבי השכונה לבג"ץ, שדרשו בששה בתים רק לנסר את הפינות שנבנו על קרקרע פלסטינית פרטית, עולה מבחינתה אין בעיה לעשות כן. נאמן: "זה אינו מתקן את העוול והאבסורד אלא רק מדגישה אותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 07:01 כא באלול התשעז

המדינה תומכת באי הריסת חלק מהבתים בנתיב האבות
מפגינים בזמן ישיבת הממשלה. תושבי השכונה, צילום: נתיב האבות

בתשובה לעתירת תושבי נתיב האבות, הבהירה אמש (שני) המדינה לבג"ץ כי היא תומכת בניסורם של ששה בתים מתוך אלה המיועדים לפינוי והריסה.

מדובר בבתים שרק פינותיהם בנויות על קרקע פלסטינית פרטית ולכן עתרו התושבים מהשכונה שביישוב אלעזר לבג"ץ בנושא לקראת הדיון שעתיד להתנהל מחר.

בתשובת המדינה, שהטילה את מלאכת הניסור על בעלי הבתים, נכתב כי "במקרה דנן, מתן האפשרות להסיר את חלקי המבנים המצויים על מקרקעין שלא הוכרזו כאדמות מדינה באופן שיקיים את הרציונאל של פסק הדין... תאפשר להימנע מהריסת בתי המגורים של העותרים כאן, על כל המשתמע מכך".

לגבי תשעת הבתים הנותרים הבהירה המדינה כי היא מקדמת פתרונות חלופיים. בנתיב האבות קיבלו ברגשות מעורבים את עמדת המדינה שכן לטענתם, "עתירה זו היא תולדה של נסיונות חוזרים ונשנים מצד גורמים פרו-פלסטיניים לנסות לסלק אותנו מהאזור". לדבריהם, "הגענו לכדי הצעת פתרון, שבעינינו הוא חמור ואינו מונע את ההרס המיותר של עוד 9 בתים. אך מה בצע להשליך מביתם שש משפחות בגלל חצי מטר לפה או לשם. אנו, מודים למדינה על תמיכתם בהצעתנו לנסר אך נמשיך להיאבק על בתינו ולמנוע את הרס שכונת נתיב האבות".

ראש המועצה האיזורית גוש עציון, שלמה נאמן, התייחס גם הוא לעתירת התושבים ולתמיכת המדינה ואמר כי "בקשת המתיישבים מבג"ץ, להכיר בניסור הבתים כקיום פסק הדין, אינה מתקנת את העוול והאבסורד אלא רק מדגישה אותו".

 עם זאת הוא הוסיף כי "עדיין מדובר בנקודת מבחן משמעותית ביותר – קבלת עמדת המתיישבים תהווה מבחינת בית המשפט עמידה על ערכי המשפט הנהוגים בו כיום, לעומת זאת דחיית המתיישבים תהווה הכרזה קבל עם ועדה שאנו נמצאים הרחק ממחוזות המשפטיים במקום של התנכלות על גבול ההתעללות באזרח חסר ישע".