"מדוע שופטים לא מכירים בניסיון רצח של אמא שלי רק בשל יהדותה?"

לפני שנתיים וחצי הוא כמעט איבד את אמו לאחר שנדקרה על ידי מחבל בצומת גוש עציון. בערב יום השואה קיבל ידידיה זמורה, לצד יתר בני משפחתו, את הבשורה שמי שניסה להפוך אותם ליתומים לא הורשע ברצח אלא בגרימת חבלה חמורה בלבד. קראו את הדברים הקשים שכתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 17:22 כו בניסן התשעח

"מדוע שופטים לא מכירים בניסיון רצח של אמא שלי רק בשל יהדותה?"
סכין ששימשה מחבל בפיגוע, צילום: דובר צה"ל

נירית זמורה, שנפצעה באורח קשה לאחר שמחבל דקר אותה, נדהמה יחד עם בני משפחתה כשבית המשפט הצבאי במחנה עופר פסק כי המחבל לא הואשם ברצח. בנה, ידידיה, כתב כל כך פוסט זועם וכואב בפייסבוק.

"ב28 באוקטובר 2015 ישבתי בבית המחוקקים עם שרים וחברי כנסת. נפגשתי איתם על מנת לקדם דברים עבור חיילים בודדים, עבור הנוער במדינה, פשוט בשביל לעשות טוב. 

בשעה שישבתי שם, כשמכשיר הטלפון שלי לא עליי, אמא שלי הייתה בצומת גוש עציון. ידעתי שהיה פיגוע דקירה, לא ידעתי שמדובר באמא שלי, שפצועה קשה, ונמצאת בסכנת חיים.

הסיעו אותי במהירות לבית החולים, לחדר הניתוח. השמועות התחילו לעוף, ואנשים שכולכם מכירים חיברו בין השם שפורסם בחדשות לביני, הטלפונים לא הפסיקו, כולם הבטיחו לעזור. אז היום אני צריך את עזרתכם. 

ההורים שלי חינכו אותי לאהוב כל אדם באשר הוא. יהודי ולא יהודי, הם חינכו אותי לחסד, לתת מעצמי תמיד למען הכלל. לתרום לכל מי שאני יכול לתרום לו ובכל דרך אפשרית, ואת הפוסט הזה אני לא כותב עבור אמא שלי, שקיבלה היום גזירה קשה, ולא מידי מחבל אלא מידי שופטים בבית המשפט הצבאי שלנו, של מדינת ישראל.

מחבל ארור, בן מוות, אדם שבא במטרה ברורה לרצוח אישה רק בגלל שהיא יהודייה, הכניס לאמא שלי סכין של 25 ס"מ לתוך הגב. בנס מהקב"ה היא חיה. הוא פגע בעמוד השדרה ובחוט השדרה.

אמא שלי ושל שבעת אחיי הנוספים שכבה שרועה על הרצפה, עם סכין המרצח בתוך הגב שלה, כשחיילים לא רצו לירות במחבל ה"מנוטרל". חייה של אימי אינם החיים שהיו לה לפני הפיגוע המזוויע, חיינו שלנו אינם אותם חיים, אני בטוח שאתם יכולים לתאר את זה לעצמכם.

לכולנו יש התמודדות יומיומית עם השלכות המקרה הזה, ובשעה שהוריי נלחמים בביורוקרטיה של מדינת ישראל שאמורה לעזור לאמא שלי, משפטו של המתועב התנהל.

היום אמא שלי קיבלה מכה נוספת, וכשראשת המשפחה מקבלת מכה - גם שאר המשפחה מקבלת אותה. היום השופטים בבית הדין הצבאי הרשיעו את המחבל בגרימה לחבלה חמורה, ולא בניסיון לרצח. חברים, המדינה שלנו משוגעת ואטומה. 

אני כותב וכותב, אבל אין לי באמת מילים להסביר את התסכול והזעם אל מול הטמטום והאטימות.
היום, ערב יום השואה, בו אנו מציינים את הירצחם של יהודים רק בגלל יהדותם - שופטים של צבא ההגנה לישראל לא מכירים בניסיון רצח של יהודייה רק בשל יהדותה. 

אמא שלי לא הלכה מכות עם איזה ערס, את אמא שלי ניסו לרצוח על רקע לאומני.

בבית המשפט עוד העזו להתווכח לגבי אורך הסכין ולא לקבל את דברי הפרקליטה לגבי האורך. רק קיבלו את טענת הסנגור של הרוצח בעניין! ואני שואל -מה זה משנה מה אורך הלהב שאיתה תכנן לרצוח את אמא, להפוך אותנו ליתומים ואת אבא שלי לאלמן? לפי העדויות הוא רץ אל אמא שלי בסכין מורמת תוך צעקה "אללה הוא אכבר". מה לדעתם הוא התכוון לעשות?

לפי עדותו, הוא פגע ב"צוואר". זה מה שהוא חשב. מצמרר... גם הפגיעה הסופית עשויה להרוג ורק בנס ובתפקוד מופלא של הצוות הרפואי בשערי צדק נמנעה פגיעה חמורה יותר. לפי עדותו של קצין צבא בכיר המחבל ישב בביתו וצפה בתכנית הסתה. כתוצאה מזה, עלה על מונית ונסע להרוג יהודים בגוש עציון. פשוט כך.

כמו שאמרתי, ההורים שלי חינכו אותי להיות תמיד למען הכלל.  אני לא רואה איך הפוסט הזה יעזור להוריי או למשפחתי, אני כן מקווה שזה יעורר אצלכם משהו, ואני רק אסיים בהודעה שאמא שלי שלחה לי: "אנו מודים לפרקליטות הצבאית על תפקודה, אבל מזועזעים מפסיקת השופטים".

המחבל נלקח מזירת הפיגוע

תמונת ארכיון. מחבל נלקח מזירת הפיגועצילום: Muammar Awad/Flash90

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, תקף את ההלטה ואמר כי "החלטת בית המשפט הצבאי, גובלת באובדן הדרך וכי לא מדובר לא שיבוש הליכי משפט או חקירה אלא שיבוש השכל הישר, מדובר בפסיקה מבישה ומביכה".

לדבריו, "כאשר ה'אליטה' והממסד מנהלים שיח מורם מעם ומזלזל ואינה קשובה לרחשי הלב של העם אלא הולכת שבי אחרי הקרן החדשה לישראל ופעילותה החתרנית  זו התוצאה". באשר לפסקת ההתגברות הוסיף סופר כי "פסיקה זו חייבת להיות רק ההתחלה. וכי חשוב לערוך שינוי מקיף ולתקן את מערכת המשפט בישראל מן השורש".