המדינה חזרה בה והודתה: המאחז הפלסטיני נבנה על קרקע יהודית

בתגובה לעתירה של תנועת רגבים נגד מאחז שהוקם על קרקע פרטית, ענתה המדינה כי אין היא מחויבת לתת עדיפות לאכיפה נגד בנייה בלתי חוקית במקום. בדיון בנושא התברר שהיא טעתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/17 14:42 כה בכסלו התשעח

המדינה חזרה בה והודתה: המאחז הפלסטיני נבנה על קרקע יהודית
מאחז פלסטיני בלתי חוקי, צילום: תנועת רגבים

ימים ספורים לאחר השלמת פינוי עמונה הגישה תנועת רגבים עתירה נגדית, ראשונה מסוגה, נגד מאחז פלסטיני בלתי חוקי של שבט הרמאדין, שהוקם על קרקע יהודית בבעלות פרטית סמוך ליישוב אלפי מנשה שבמערב השומרון. את הבעלות על הקרקע חולקים במשותף אנשים פרטיים וחברת הימנותא - חברת בת של קק"ל שעוסקת ברכישת קרקעות.

בתגובת המדינה לעתירה נטען כי מאחר וקרקעות שמוחזקות על ידי חברת הימנותא מנוהלות על ידי הממונה על הרכוש הממשלתי, אין היא מחויבת לתת עדיפות לאכיפה נגד בנייה בלתי חוקית בקרקעות אלו. אלא שבמהלך הדיון, הימנותא טענה לבג"ץ כמשיבה לעתירה באמצעות עו"ד דינה יהב, כי הקרקעות שלה הן אכן רכוש פרטי הרשומות על שמה בטאבו.

בהתאם לדברים הודיעה נציגת המדינה, עו"ד מיטל שינדל-בוכמן, כי לאחר שבחנה את עמדת הימנותא התברר לה כי אכן להימנותא יש בעלות משותפת במקרקעין וכי המדינה טעתה בעמדתה. המדינה הוסיפה כי הגשת המידע השגוי לבית המשפט הינה תקלה חמורה שיש לברר אותה. השופטים פוגלמן, מינץ ואלרן הורו למדינה להגיש בתוך שלושים יום תגובה מתוקנת לעתירה.

"אנחנו מברכים על כך שהמדינה התעשתה ועדכנה את בית המשפט, כי אכן מדובר בבניה על קרקע פרטית, כפי שהוכחנו בעתירה", אומר עורך הדין אריה ארבוס מתנועת רגבים. "מצופה שהמדינה תקדים ותפעל להריסת הבניה הבלתי חוקית במקום, בהתאם לסדרי העדיפויות שקבעה בעבר ותראה כי היא מפעילה את הדין באופן שווה בכל המקרים, ובכך אף תחסוך בזמנו היקר של בית המשפט העליון".