המדינה ביקשה הארכה מבג"צ לחוק הגיוס. באופוזיציה תקפו את נתניהו

בקשת הדחיה היא עד לסוף חודש מארס בטענה שהתפטרות ליברמן מחייבת היערכות מחודשת. יו"ר ישראל ביתנו: "הישרדות פוליטית לא מצדיקה פגיעה בביטחון המדינה". לפיד: "נתניהו שוב נכנע לחרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/18 20:31 יט בכסלו התשעט

המדינה ביקשה הארכה מבג"צ לחוק הגיוס. באופוזיציה תקפו את נתניהו
ליצמן, נתניהו ודרעי. יקבלו דחייה?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המדינה ביקשה מבג"צ דחייה לפקיעת חוק הגיוס בארבעה חודשים נוספים, כך נודע הערב (שלישי), כשהנימוק לדחייה הוא התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

מדובר בבקשת הדחייה השנייה של בתוך זמן קצר, לאחר שבשנה שעברה נתנו השופטים למדינה שנה להסדיר את נושא גיוס החרדים בחוק, בעקבות ביטול חוק הגיוס הקודם. גורמים בקואליציה העריכו כי במידה והבקשה תידחה לא תהיה כל מניעה להקדמת הבחירות.

משדרים על אותו גל בחוק הגיוס. ליברמן ולפיד

משדרים על אותו גל בחוק הגיוס. ליברמן ולפידצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, אמר בתגובה כי "בג"צ לא צריך להסכים לדחייה אפילו של שעה אחת. הרי רוב חברי הכנסת בקואליציה וגם חברי הכנסת של ‘יש עתיד׳ מהאופוזיציה, תמכו בחוק בקריאה ראשונה ויתמכו בו גם בקריאה השנייה והשלישית".

לדבריו, "גם עכשיו יש רוב בכנסת להעביר את הצעת החוק. הבקשה נובעת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ולא משיקולים עניינים. הישרדות פוליטית לא מצדיקה פגיעה בביטחון המדינה ולא במרקם העדין של החברה הישראלית".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף גם הוא בקשת הממשלה ואמר כי "נתניהו שוב נכנע לחרדים ובורח לבג"צ. התירוץ התורן - התפטרות שר הביטחון. אפילו הם לא יודעים איך זה קשור".