בחירות לרבנות הראשית חבר ועדת הרבנים במכתב חריף: לרב כהנא אין סיכוי להיבחר לרב ראשי

בעקבות הפרסום ב"חדשות כיפה" הרב ישעיהו יהודה גליק פנה במכתב חריף לחברי הועדה לבחירת רב ראשי וטוען שהבחירה ברב כהנא אינה רלוונטית: "מוחה על הפגיעה ברב מיכה הלוי וברב איגרא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/04/24 11:25 י בניסן התשפד

חבר ועדת הרבנים במכתב חריף: לרב כהנא אין סיכוי להיבחר לרב ראשי
הרב מאיר כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב ישעיהו יהודה גליק, מוותיקי הרבנים בציונות הדתית, וחבר בוועדת הרבנים לבחירת המועמד הציוני דתי לרב הראשי, שלח מכתב חריף לחברי הוועדה וקורא לאפשר בחירות חוזרות וטוען כי לרב מאיר כהנא אין סיכוי להיבחר ומי שייבחר הוא רב חרדי.

במכתבו מחה הרב גליק על ההודעה שכתבה סביבת הרב כהנא ופורסמה ב"חדשות כיפה" בה הגדיר את האפשרות של התמודדות של מועמדים אחרים כ"הפרת חתימה": "מהודעה זו משמע שבמידה והרב מיכה הלוי ו/או הרב אליעזר איגרא יחליטו בסופו של דבר להתמודד הרי שמדובר ב'פעילות בניגוד לחתימתם' וכי הדבר סותר את הערכה אליהם. מכיוון שהרב כהנא שליט"א מכיר את האמור לעיל אני מבקש לתמוה על פרסום הודעה זו".

"מבקש למחחת על כבודם של הרב הלוי והרב איגרא"


להורדת הקובץ

הרב גליק הוסיף וכתב כי, "הטחת עלבונות מרומזים בפניהם של המועמדים האחרים בפני הציבור שאיננו מודע למה שנעשה בוועדה היא בעיני מאוד לא מתאימה לדרכה של תורה ואני מבקש למחחת על כבודם של הרב הלוי והרב איגרא שחלילה מלערער על יושרתם בכלל ובהקשר זה בפרט".