מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המסע נדחה - אבל בבני עקיבא התעקשו: 30 אלף חניכים יצאו למסע פסח

חרף המתקפה האיראנית במוצאי שבת שהובילה לדחייתו של מסע פסח, בתנועת בני עקיבא התארגנו מחדש והוציאו את המסע לפועל חרף הסמיכות לחג. כ-30 אלף חניכים יצעדו ברחבי הארץ, יתפללו למען החטופים וינציחו את הנופלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 15:38 ח בניסן התשפד

המסע נדחה - אבל בבני עקיבא התעקשו: 30 אלף חניכים יצאו למסע פסח
החניכים במסע בני עקיבא, צילום: Yosi cohen photography

לא מוותרים: למרות דחייתו של מסע פסח בשל המתקפה האיראנית, בתנועת בני עקיבא התעקשו להוציא את המסע לפועל חרף הסמיכות לחג הפסח. המסע, שהיה אמור להתקיים בימים ראשון - שלישי בוטל בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אך בתנועה הצליחו להתארגן במהירות ולרתום את כלל הגורמים לטובת ימי מסע חדשים שיחלו היום ויסתיימו ביום חמישי.

30,000 חניכים יצאו לפעילויות שיתמקדו במלחמה

במסגרת מסע פסח השנה, למעלה מ-30,000 חניכים וחניכות יצאו למסע שיתקיים בגזרות שונות ברחבי הארץ- הרי ירושלים, עוטף עזה, רמות מנשה ועוד. בשל המלחמה השנה הוחלט כי כל מחוז יתמקד בפעילות ייחודית שקשורה לימי המלחמה והמצב בעם ישראל.ֿ

כל סניף ינציח נופל ויתפלל על חטוף

במסגרת המהלך, כל סניף יתמקד בשמו של אחד החטופים ויתפלל להחזרתו, ובמחוז צפון הסניפים יתמקדו גם בסיפורם של הנופלים ויקראו פרקי תהילים לעילוי נשמתם. כמו כן, מחוז מרכז יטייל בדרום ובעוטף עזה ויקיים איסוף ואריזת מזון לחבילות לחיילי צה"ל. צוותי נחשון יגיעו לאופקים, יתחברו לסיפורי הגבורה ויבנו ספסלי הנצחה לחללים שנפלו.

מזכ"ל בני עקיבא: החניכים התאכזבו מאוד - התעקשנו לקיים את המסע

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין סיכם: "קשה לתאר את האכזבה הגדולה בקרב החניכים כשמסע הפסח בוטל ברגע האחרון בעקבות המתקפה האיראנית ואת החרדות שנוספו לחניכינו באותם רגעים. ברגע שהדבר התאפשר- היה ברור לנו שאנו נעשה הכל על מנת שכלל החניכים יוכלו לצאת ולהתחבר לארץ. מסע שהוא חשוב ומשמעותי בשנה רגילה, ועל אחת כמה וכמה בשנה זו".