סביבת הרב כהנא: "לא מאמין שהרב מיכה הלוי יפעל בניגוד לחתימתו"

אחרי הדיווח שלנו על היערכות הרב מיכה הלוי להגשת מועמדות בבחירות לרבנות הראשית, בסביבת הרב כהנא מגיבים: "כל ניסיון של עסקנים להפר את האחדות, עלול להוביל לכשלון המהלך"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/04/24 13:03 ח בניסן התשפד

סביבת הרב כהנא: "לא מאמין שהרב מיכה הלוי יפעל בניגוד לחתימתו"
הרב מאיר כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ג') דיווחנו ב"חדשות כיפה" על היערכותו של הרב מיכה הלוי לבחירות לרבנות הראשית, חודשים ארוכים אחרי שוועדת הרב אריאל בחרה ברב מאיר כהנא. המגעים שמנהלים אנשיו של הרב מיכה הלוי מאחורי הקלעים עוררו את סביבתו של הרב כהנא.

הרב מאיר כהנא מכיר את הרב הלוי ומעריך אותו ולכן אינו מאמין

הרב מיכה הלוי

הרב מיכה הלוי, צילום: ברק כהן

מסביבתו של הרב מאיר כהנא נמסר ל"חדשות כיפה" בעקבות הדיווח הבוקר: "ועדת רבני הציונות הדתית, בראשות הרב יעקב אריאל שליט"א הצביעה ובחרה בדיין הרב מאיר כהנא למועמד המוסכם של הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל".

שאר המועמדים, ובתוכם רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, התחייבו בחתימתם בפני הוועדה, שלא יתמודדו לתפקיד הרב הראשי לישראל. להבנתנו, הרב מיכה הלוי מכבד זאת. הרב מאיר כהנא מכיר את הרב הלוי ומעריך אותו מאד ולכן אינו מאמין שהרב מיכה יפעל בניגוד לחתימתו, חלילה.

בסביבת הרב כהנא הוסיפו: "כדי להעמיד רב ראשי ציוני דתי, מנהיגי הציונות הדתית הובילו מהלך לאחדות סביב מועמד ציוני דתי אחד לתפקיד הרב הראשי לישראל. כל נסיון של עסקנים להפר את האחדות, עלול להוביל לכשלון המהלך.

"על כן, מאז היבחרו על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב אריאל, הרב מאיר כהנא נפגש עם רבנים וראשי ערים, ושומר על קשר קרוב עם רבנים מכל המגזרים וזוכה לתמיכה משמעותית גם בציבור החרדי. גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ נמצא בקשר קבוע עם הרב מאיר כהנא על מנת לסייע להצלחת המהלך המוסכם, לבחירת הרב מאיר כהנא לרב הראשי לישראל".