הרב אבינר נגד ההיתר של הרב דב ליאור: זה אסור

נשיא ישיבת עטרת כהנים ורב היישוב בית אל לשעבר מתייחס לפסק ההלכה של הרב דב ליאור שהתיר לנסוע בשבת כדי לחסום משאיות הומניטריות בעזה: "לא לחסום, כדי לא להתנגש עם הצבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/24 12:44 טז בשבט התשפד

הרב אבינר נגד ההיתר של הרב דב ליאור: זה אסור
התחבק עם בנט, הרב אבינר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפסיקה הדרמטית של הרב דב ליאור שפורסמה אתמול (ה') לפיה ניתן לנסוע בשבת כדי לחסום משאיות הומניטריות לעזה, נשיא ישיבת עטרת כהנים, הרב אבינר, פרסם הבוקר פסק מקביל בחשבון טוויטר שלו בו אסר לחסום את המשאיות כדי לא להתנגש עם הצבא. הרב הוסיף כי יש להפגין בצד הדרך ואסור לעשות זאת בשבת.

הרב דב ליאור התיר לחסום את שיירות הסיוע - "גם אם צריך לנסוע בשבת"

כזכור, בסרטון מיוחד שפורסם אתמול הרב דב ליאור נשאל האם מותר לנסוע בשבת כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי והשיב: "ודאי שיהיה מותר לכל מי שיכול למנוע את זה ולשבש את זה כדי שהרשעים האלה לא יקבלו תחזוקה ואספקה". הרב נשאל האם מותר לבצע את פעולות אלו גם במחיר נסיעה בשבת והשיב בחיוב: "גם אם צריך לנסוע בשבת או כל דבר אחר. כמובן שאם אפשר לעשות קודם - עדיף להיערך קודם לשבת".

בני משפחות החטופים חסמו את המשאיות לעזה גם היום

כזכור, בני משפחות החטופים ואנשי תנועת צו 9 חסמו הבוקר שוב את מעבר כרם שלום ומנעו את הכנסת הסחורות לעזה זה היום השלישי. בתנועת צו 9 ציינו כי פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים "הגיעו אחרי הליכה ארוכה בשדות כדי לעקוף מחסומים רבים". בנוסף, הודיעו בתנועה כי מאות פעילים נוספים מכל רחבי הארץ עושים את דרכם למעבר כרם שלום.