ברוך דיין האמת: הרב ברוך מרדכי אזרחי נפטר

הלך לעולמו אחד מזקני הרבנים של הציבור החרדי, שלימד בישיבות הדגל של המגזר והיה חבר מועצת דגל התורה. הרב הראשי הספרדי ספד לו: "עם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה דווקא בימים בהם הוא זקוק להם יותר מכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 08:59 יא בחשון התשפד

ברוך דיין האמת: הרב ברוך מרדכי אזרחי נפטר
הרב אזרחי זצ"ל, צילום: David Cohen/FLASH90

הרב ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל הלך היום (ה') לעולמו. הרב לימד תורה במשך למעלה משישים שנה בישיבות הדגל של הציבור החרדי, ביניהן בישיבת כפר חסידים, ישיבת "חברון" ובישיבת "עטרת ישראל".

הרב אזרחי שימש כזקן חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" וכחבר נשיאות ב- "ועד הישיבות". בנוסף, חיבר את סדרת הספרים "ברכת מרדכי". הרב אזרחי הותיר אחריו בן וארבעה בנות, כאשר בנו עצמו מכהן כרב וראש ישיבה ובנותיו נשואות לרבנים.

"עם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה דווקא בימים בהם הוא זקוק להם יותר מכל"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הספיד: "שמעתי בכאב ובצער עמוק על הסתלקותו מאיתנו של שריד אחרון לדור דע"ה. לדבריו: "עם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה דווקא בימים בהם הוא זקוק להם יותר מכל". עוד אמר: "עשרות אלפי תלמידיו למעלה משבעים שנה של הרבצת תורה ממשיכים את מורשתו ומושפעים מתורתו ומדרכו המיוחדת בחדוות התורה והשקיעות בלימוד שהוא היה דוגמה מהלכת לה כל ימי חייו"

הרב הראשי לישראל הרב לאו ספד: "כיתת רגליו בכל העולם בגיל מבוגר ובריאות רופפת למען הפצת תורת ה'"

"רבי ברוך מרדכי זצ"ל היה מיוחד בחיות בלימוד התורה והנחיל תורה לכל כלל ישראל. כיתת רגליו בכל העולם בגיל מבוגר ובריאות רופפת למען הפצת תורת ה' והיה לאורך עשרות שנים מעורר ומקרב להבנת והעמקת התורה ומתוך המאור שבה החזיר רבים למוטב".