הרב שמואל אליהו מזועזע: מחר יאסרו עלינו להתפלל בבתי הכנסת

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של העיר צפת בתגובה נוקבת לאירוע הקשה בתל אביב: "מה ימנע מהם לאסור בשם הקידמה והערכים הליברלים שלהם את ברית המילה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/23 22:30 י בתשרי התשפד

הרב שמואל אליהו מזועזע: מחר יאסרו עלינו להתפלל בבתי הכנסת
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו בתגובה לעימותים בתל אביב, בהם קומץ של אנשי שמאל פוצצו תפילות שארגנו אנשי ראש יהודי: "מי שראה את כל ה"דמוקרטים" כופים באלימות את הערכים שלהם על ציבור דתי ומסורתי, מבין שמדובר באנשים אלימים שמשתמשים בשם הדמוקרטיה כדי לכפות בכח את הערכים שלהם על הרוב.

לא מדובר פה בהתגוננות שלהם מפני הכפיה שלנו. הם כופים עלינו להתפלל לפי הערכים הפרוגרסיביים שלהם. אף אחד לא כפה עליהם להתפלל במעורב או בנפרד. אף אחד לא כפה עליהם לצום או לאכול כשר.

אבל מה אנחנו רוצים מהם? יש להם גיבוי של בית המשפט. כשבפעם הבאה יגידו לכם שבית המשפט מגן על המיעוט מפני עריצות הרוב, תשאלו על מי הוא הגן בפסיקה ההזויה הזו!

"מחר יאסרו עלינו להתפלל גם בבתי הכנסת הרגילים"

לאור הפסיקה הזו, הפריעו לאנשים בחיפה להתפלל בבתי הכנסת שנבנו באוהלים. לטענתם בתי הכנסת הללו הם שטחי ציבור ואסור להתפלל בנפרד. אל תגידו שלא אמרנו לכם, מחר יאסרו עלינו הליברלים עם השופטים המתקדמים שלהם להתפלל גם בבתי הכנסת הרגילים".

הרב אליהו הוסיף: "המפגינים ימצאו מספר עותרות שיבקשו את הגנת בית המשפט על כך שבבית הכנסת הן צריכות להתפלל בנפרד מהגברים. שופט "מתקדם ונאור" יאסור עלינו להתפלל כפי אמונתנו גם בבתי הכנסת הבנויים. הם יאמרו כי בתי הכנסת הם שטחי ציבור ואסור להדיר נשים במרחב הציבורי.

לפיד תוקף את קיום המחיצצה

עימותים בתל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחריהם יבואו עותרים שיעתרו כנגד הזכות של הורים למול את הילדים שלהם. ומה שלא הצליחו לעשות במשך גלות של אלפי שנים, יצליחו לעשות בשם "החופש והשוויון". זה נראה לכם הזוי? כבר הוגשה עתירה לבית המשפט העליון לאסור על ההורים למול את הבנים שלהם. מה ימנע מהם לאסור בשם הקידמה והערכים הליברלים שלהם את ברית המילה? כל הפוליטיקאים שנותנים גיבוי לאנשים האלימים הללו היום, יסבירו לכם מחר כי איסור ברית מילה הוא חוקי ולגיטימי.

אני מחפש את איש מרכז שמאל שיעז להרים את קולו כנגד הכפיה החילונית הזאת. כנגד המפגינים האלימים. מישהו שיבין כי בית המשפט מכניס אותנו למלחמת דת כזו שלעולם לא נוותר בה. במשך אלפיים שנה נלחמנו על חופש הדת שלנו. לא נוותר עליה במדינת ישראל".