"באתי למחות": ראש ישיבת ההסדר קורא להקל בעונשו של עמירם בן אוליאל

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, קורא להעביר את עמירם בן אוליאל מבידוד אל האגף התורני: “אחרון המחבלים לא מקבל תנאים כאלה. קורא לכולם להצטרף למאבק הצודק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 12:24 יא באלול התשפג

"באתי למחות": ראש ישיבת ההסדר קורא להקל בעונשו של עמירם בן אוליאל
המחאה להקלה בתנאי מעצרו של בן אוליאל, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, קורא להעביר את עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בדומא מבידוד אל האגף התורני. בסרטון שהוא מפרסם, מותח הרב פנדל ביקורת על התנהלות גורמי האכיפה ואומר על תנאי הכליאה של בן אוליאל: "תנאים לא תנאים, איפה ואיפה, אחרון המחבלים לא מקבל תנאים כאלה. קורא לכולם להצטרף למאבק הצודק".

הקריאה של הרב פנדל | צילום: מטה צדק לעמירם

"זה לא פופולרי, זו חובתנו"

הרב פנדל אף קרא לציבור להצטרף למאבק: "זה לא פופולרי, מי רוצה עכשיו להגן על מישהו שחושדים בו בכל מיני מעשים? אבל זו חובתינו המוסרית, זו האחריות של כולנו" אמר, "באתי למחות, באתי לבקש, באנו להתחנן, תרחמו על עמירם בן אוליאל ששמונה שנים בבידוד".

עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב בני לאו תקף את מכתב הרבנים

כזכור, לאחרונה חתמו שורת רבנים על מכתב הקורא להקלה בתנאי מאסרו של בן אוליאל והעברתו לאגף התורני בבית הכלא בו הוא שוהה. מנגד היה זה הרב בני לאו שפרסם תגובה למכתב וכתב: "אני כותב את הדברים בלב רועד. האם יצליחו חלק מחותמי המודעה הזו למצוא כוח ציבורי ולחזור בהם בפומבי או שאימת הקנאים עליהם? האם יהיה אפשר להחזיר את קיר ההפרדה בין הלאומנות הגזענית לבין תנועת הציונות המחוברת לכל חלקי החברה הממלכתית, דתית וחילונית כאחד?".