"הטוב המזוקק": הציל את אחיו הקצין שנפצע קשה בפיגוע ויקבל אותו הוקרה

סיכת עיטור מגן דוד אדום הוענקה למתנדבי מד"א נדב וינברג שנפצע קשה ואחיו בעז שטיפל בו והציל את חייו. האב, ברק וינברג: כשהגענו לבית החולים הבנתי שאם הדקות היו מתארכות - לא בטוח שהיינו כאן הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 15:28 ד באלול התשפג

"הטוב המזוקק": הציל את אחיו הקצין שנפצע קשה בפיגוע ויקבל אותו הוקרה
טקס ההוקרה, צילום: דוברות מדא

סגן נדב וינברג, קצין צנחנים שניטרל את המחבל שביצע פיגוע ירי בעיר דוד ונפצע באורח קשה, ואחיו בעז וינברג שטיפל בו ובאביו ברק והציל את חייו, קיבלו אמש (א') אות הוקרה ממגן דוד אדום. בערב ההוקרה המיוחד הוענקו אותות הוקרה וסיכות עיטור מגן דוד אדום, לצוותי מד"א שפעלו בפיגוע.

14 מתנדבי מד"א, בהם חובשים, פראמדיקים ורופאים שטיפלו בנדב ובאביו ברק, קיבלו גם הם אותות הוקרה על פועלם בזמן הפיגוע. בערב השתתפו שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ"ל מד"א אלי בין, מטה מד"א, הנהלת מרחב ירושלים במד"א ועובדי ומתנדבי המרחב.

הקצין נדב בכותל

הקצין נדב בכותל צילום: דובר צה"ל

"אין יותר דילמות. ההתנדבות הזו היא הטוב המזוקק"

ברק וינברג אביהם של נדב ובעז שיתף בשינויים שעבר בעקבות הפיגוע: "עד הפיגוע, בכל סעודת שבת שאלתי את עצמי אם זה שווה ששני בניי מתנדבים במד"א, אחרי שנפגעתי וגם נדב נפגע - אין יותר דילמות. ההתנדבות הזו היא באמת הטוב המזוקק, אין לי מילים אחרות ואשרינו שאנחנו שייכים לטוב המזוקק הזה".

בהמשך בירך ברק את צוותי מד"א שפעלו באירוע: "כשהגענו לבית החולים תוך 18 דקות מהרגע שנדב נפגע הבנתי שאם הן היו מתארכות, אותן 18 דקות, אני לא בטוח שהיינו כאן הערב. הדבר הזה הוא לא מובן מאליו, צוות מד"א שפעל באירוע - אין לזה אח ורע. לכן, באתי לכאן הערב לחזק ולבקש מכל מי שרק אפשר - להעצים את צוותי מד"א."

תיאור הפיגוע

בבוקר יום שבת בחודש ינואר נפצעו ברק וינברג ובנו נדב בפיגוע ירי בקרבת הכניסה לגן הלאומי עיר דוד בירושלים. נדב שניטרל את המחבל נפצע באורח קשה ואביו נפצע באורח בינוני. בעז, אחיו של נדב ומתנדב מד"א העניק לאחיו ולאביו טיפול רפואי ראשוני כשבמקביל דיווח למוקד 101 של מד"א על האירוע. לאחר שהגיעו צוותי מד"א למקום פונו נדב ואביו ברק לבית החולים שערי צדק בעיר.