בשורה לשומרי השבת: פתרון מהדרין לאיסור ההלכתי בחופשה

אחרי שנים, יש פתרון גם לנופשים הדתיים בים המלח עם התקנת עירוב חדש ומהודר סביב מלונות ים המלח. לפני מספר חודשים קיבל המשרד לשירותי דת תלונות על כך שהעירוב סביב מלונות ים המלח אינו כשר וציבור שומרי השבת אינו מודע לבעיה ומחלל שבת בשוגג

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 22:42 ג באלול התשפג

בשורה לשומרי השבת: פתרון מהדרין לאיסור ההלכתי בחופשה
מלונות ים המלח, עירוב מהדרין, צילום: Nati Shohat/Flash90

"אני שמח לבשר לשומרי השבת המתארחים במלונות ים המלח שביום חמישי ר"ח אלול הושלם העירוב סביב מלונות ים המלח", כך בישר שלום קופרמן, יו"ר המועצה הדתית בקעת הירדן, ההודעה מגיעה לאחר תקופה ארוכה שהעירוב סביב מלונות ים המלח ספג פגיעה קשה מדי שבוע על ידי קבלנים שעבדו עבור החברה לפיתוח ים המלח (חל"י), כך אומרים במועצה הדתית.

התלונות על העירוב בים המלח

לפני מספר חודשים קיבל המשרד לשירותי דת תלונות על כך שהעירוב סביב מלונות ים המלח אינו כשר וציבור שומרי השבת המתארח במלונות אינו מודע לבעיה ומחלל שבת בשוגג. פניות האזרחים הועברו ללשכת השר לשירותי דת ומנכ"ל המשרד, יהודה אבידן, על מנת שאלו יפעלו לתקן את התקלה של חילולי השבת בשוגג הנגרמים לאורחי בתי המלונות בים המלח.

העירוב החדש בים המלח

העירוב החדש בים המלח צילום: המשרד לשירותי דת

תוכנית מיתאר מסודרת לעירוב עצמו

לאור פניית השר ומנכ"ל המשרד השתתפה המועצה האזורית תמר בכ-80% מעלות המימון להקמת עירוב חדש ומהודר, בעוד שהמועצה הדתית בקעת הירדן נשאה בכ-20% הנוספים מהעלות. במועצה הדתית מציינים כי העירוב הוטמע בתוך התב"ע של אזור מלונות ים המלח, והפרויקט יצא לדרך כך שהחידוש הוא שיש תוכנית מיתאר מסודרת לעירוב עצמו, כך שכל קבלן יצטרך לקחת בחשבון שכל פגיעה בעירוב תגרור חיוב לתקן את הנזק.

עירוב חצרות בבתי המלון

עירוב חצרות בבתי המלון צילום: המשרד לשירותי דת

עירוב חצרות גם בבתי המלון

הרב האזורי, הרב שלמה לנדאו, פיקח הלכתית על בניית העירוב, כך שיעמוד בהתאם לדרישות ההלכתיות, לצד הרב חיים רוזנבאום והרב יעקב רוכמן שעמלו על מלאכת ההתקנה. לצד הטיפול בעירוב החדש, התקין הרב לנדאו בבתי המלון גם עירוב חצרות. יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי דת אמר: "זהו יום בשורה עבור שומרי השבת המתארחים במלונות ים המלח. נושא העירוב הוא קריטי עבור שומרי השבת והעירוב המהודר יאפשר לציבור רחב להגיע וליהנות בשבת קודש באזור זה ללא חשש חילול שבת".