נבחר מזכ"ל חדש לתנועת עזרא: "אני גאה ונרגש"

אחרי תהליך ארוך של מיונים תנועת הנוער הדתית בחרה את המזכ"ל הבא שלה - לירון גרוס |גרוס משמש כיום כראש חטיבת התוכן בתנועה ויד ימינו של המזכ"ל היוצא הרב יאיר בינשטוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 15:53 כו באב התשפג

נבחר מזכ"ל חדש לתנועת עזרא: "אני גאה ונרגש"
המזכ"ל הנכנס, צילום: תנועת עזרא

לירן גרוס הוא המזכ"ל החדש של תנועת "עזרא": הליך איתור המזכ"ל החדש לתנועת עזרא הגיע לסיומו עם היבחרו של לירן גרוס לתפקיד. גרוס משמש כיום כראש חטיבת התוכן בתנועה ויד ימינו של המזכ"ל היוצא הרב יאיר בינשטוק. הוא גדל בתנועה כחניך, מדריך ומרכז, ולאחר מכן עבר לשמש כרכז הדרכה אזור דרום, בהמשך כיהן כראש מחלקת ההדרכה בתנועה.

גרוס, תושב העיר אשקלון, נשוי לאביטל ואב לשלוש בנות. בוגר הישיבה התיכונית צביה אשקלון והישיבות הגבוהות "לב לדעת" (שדרות) ו"עטרת ירושלים", מכהן מפקד במילואים, בעל תואר ראשון בניהול תעשייתי מהמכללה האקדמית ספיר, בוגר תכנית מנדל למנהיגות נוער וקורסי ניהול והנחיית קבוצות מטעם מכון פירם ושמעון פאר. בשנים האחרונות משמש כיו"ר ועדת הדרכה של מועצת תנועות הנוער בישראל.

לירן גרוס

לירן גרוס צילום: תנועת עזרא

נבחר אחרי הליך קפדני מתוך 20 מועמדים

גרוס נבחר לתפקיד לאחר הליך בחירה אורך וקפדני, אליו הגיעו למעלה מ-20 מועמדים. לאחר שני סבבי ראיונות ותהליכי מיונים נותרו שלושה מועמדים, שכל אחד מהם היה צריך להציג את חזונו ושיטת העבודה שלו בפני הועד המנהל של התנועה. כאמור, לאחר השלב האחרון נבחר לירן גרוס לתפקיד המזכ"ל החדש.

המזכ"ל היוצא הרב יאיר בינשטוק: "אני שמח ומתרגש על בחירתו של לירן לתפקיד המזכ"ל. זו תחושה נפלאה לסיים את תפקידי בידיעה שהתנועה מופקדת בידיו של לירן שבמשך השנים האחרונות מוביל את התוכן התנועתי, נושא בתפקידים שונים בתנועה ושימש כיד ימיני בתקופה האחרונה", אמר, וסיים: "אני סמוך ובטוח שהתנועה תמשיך לגדול ולהרחיב את השפעתה תחת הנהגתו של לירן ומאחל לו הצלחה רבה".

הרב יאיר בינשטוק, הודיע על עזיבה

הרב יאיר בינשטוק, הודיע על עזיבה, צילום: אמונה בינשטוק

גרוס: "אני גאה ונרגש"

המזכ"ל הנכנס, לירן גרוס מסר: "כנער שגדל בתנועה וצמח משם לאורך תפקידים רבים ומגוונים אני גאה ונרגש על הבחירה בי כמזכ"ל", גרוס הודה למזכ"ל היוצאים ולכל הנודעים בדבר, והוסיף: "אני נכנס לתפקיד בידיעה שיש לתנועה צוות הנהגה מוכשר ומסור, מנהיגים וחניכים נפלאים. לאחר עשור של צמיחה וגדילה משמעותית מכל הבחינות, נמשיך יחד כתנועה להגדיל את עשייתנו מתוך חינוך לתורה עם דרך ארץ ישראלית".