בהובלת ראש הישיבה: אנשי ישיבת ההסדר עלו להר הבית

רבנים מישיבת הר עציון עלו להר הבית לקראת תשעה באב בהובלת ראש הישיבה הרב יעקב מדן. הרב יצחק לוי אמר בפתח ההר את שיר של יום א'. הרבנים דיברו על ענייני דיומא והמשבר המשפטי בישראל: "שנאת החינם, היא עצמה החורבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 14:10 ו באב התשפג

בהובלת ראש הישיבה: אנשי ישיבת ההסדר עלו להר הבית
הר הבית, ארכיון, צילום: Naama Stern/Flash90

לקראת תשעה באב, עלו אתמול (א') רבנים מישיבת "הר עציון" להר הבית כאשר מי שהוביל את הקבוצה היה ראש הישיבה הרב יעקב מדן. הקבוצה בה נכחו גם הרבנים יצחק לוי ואיתן קלימן סיירה בהר הבית כאשר בפתח ההר אמר הרב לוי את שיר של יום ראשון מן התפילה: "שאו שערים ראשיכם... ויבא מלך הכבוד".

הרבנים דיברו על המצב בעם בפתח ההר

הרבנים לא נותרו אדישים למצב בעם ודיברו גם על שנאת החינם והמאבקים השוררים בעם בימים אלה.  הרב מדן אמר כי הדרך להתמודד עם שנאת החינם היא היכולת להפריד, בראש וביחס - בין עמדותיו של האדם, לבין האישיות והיותו אדם וחבר, הרב יצחק לוי הוסיף כי שנאת החינם לא הביאה לחורבן - אלא היא עצמה החורבן ומסלקת השכינה, אפילו אם קירות המקדש עדיין עומדים.

הרב מדן

הרב מדן צילום: Hadas Parush/FLASH90

הרב מדן והמיזם המשותף בכותל

כזכור, הרב מדן היה חלק מהמיזם לצעדה משותפת שיצאה אתמול מהכותל לכנסת. מי שתאר את האירוע היה הרב אברהם סתיו שכתב בטוויטר: "כשהרב מדן זעק בקול שבור פסוקי תפילה, וסביבו הרב ראם והרב שילת ועשרות רבניות ורבנים, הרגשתי שזה רגע, אולי קצת מאוחר, שהציונות הדתית המתונה מגלה שהיא קיימת, ורוצה להושיט יד לשלום".