הרב שטרן חוזר בו: הוטעתי, לא אשתתף בעצרת בכותל

רבה לשעבר של ירושלים הרב אריה שטרן אמר כי הוא הוטעה באשר לעצרת התפילה בכותל וקורא לציבור להגיע להפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 07:29 ה באב התשפג

הרב שטרן חוזר בו: הוטעתי, לא אשתתף בעצרת בכותל
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash 90

תומכי ומתנגדי הרפורמה צפויים לצעוד היום (א') מהכותל המערבי עד למשכן הכנסת בו ויקראו לחברי הכנסת להגיע להסכמה רחבה. על האירוע המתכונן חתמו רבנים, פעילים חברתיים ואישי ציבור רבים. שמו של אחד מהם, שהופיע כאחד מהחותמים הוא רבה לשעבר של ירושלים, הרב אריה שטרן שאמר אתמול כי הוא הוטעה על ידי המארגנים והוא ביקש בשבוע שעבר שיסירו את שמו מהרשימה.

בנוסף, קרא הרב שטרן להשתתף הערב להגיע לעצרת התמיכה ברפורמה המשפטית שתתקיים בצומת קפלן בתל אביב שתתקיים במקביל לדיונים בכנסת לקראת העברת החוק ביטול עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית כבר למחרת בבוקר.

צילום: ללא

הרב אליקים לבנון מבהיר: "חתמתי בטעות - לא לשלום פני המארגנים"

נזכיר כי גם רבה של השומרון, הרב אליקים לבנון, הבהיר ביום חמישי שעבר כי הוא חוזר בו מחתימתו ואין בכוונתו להשתתף באירוע המשותף. בהפגנה צפויים להשתתף מובילי מאבק נגד הרפורמה - שקמה ברסלר, משה רדמן, דן חלוץ. לדברי הרב, לאחר הפרסום התברר לו שלצעדה יש מטרה אחרת ממה שהוצגו לו, ולכן הוא מודיע שחתם בטעות. 

הרב אליקים לבנון |

הרב אליקים לבנון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעת ההבהרה כתב הרב לבנון: "פורסמה מודעה הקוראת לציבור להגיע לתפילה בכותל, ולצעדה בירושלים. לאחר בקשות, חתמתי על המודעה. התברר לי כי לא לשלום פני המארגנים, ולא לחינם נקבע המועד ליום ראשון הקרוב. ביום ראשון בערב, הציבור הציוני הבריא נקרא להשתתף בהפגנת המיליון בקפלן. בניסיון לגמד את הפגנת המיליון, נקבעה על ידי המארגנים, צעדה בירושלים. אי אפשר לנופף בעלי זית לשלום ביד אחת, ובשנייה, להניף יד מאיימת. לכן, הנני מודיע שחתמתי בטעות. אני קורא לציבור להתייצב כאיש אחד בהפגנת המיליון, שהיא תביא בעז"ה לאחדות ולשלום לישראל".