עכשיו זה רשמי: הרב בראלי הוכתר לרב היישוב בית אל

במעמד הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הרב אריאל בראלי הוכתר לרב היישוב בית אל | במהלך הערב, נחנך הרחוב הראשון ביו"ש על שמו של הרב עובדיה יוסף והתקיים טקס הנחת אבן פינה למקווה על שם ילדי היישוב יונגרייס ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 22:02 ל בסיון התשפג

עכשיו זה רשמי: הרב בראלי הוכתר לרב היישוב בית אל
צילום: דוברות בית אל

חגיגה בבית אל: בבית הכנסת "סולם יעקב" בבית אל, התקיים הערב (ב') את טקס הכתרת הרב אריאל בראלי לרב היישוב, שכלל שימת טלית וכובע ייחודיים על ידי הראשון לציון,הרב יצחק יוסף ורב היישוב לשעבר, הרב שלמה אבינר.

צילום: דוברות בית אל

לראשונה ביו"ש: רחוב על שם הרב עובדיה יוסף בבית אל

מוקדם יותר הערב, התקיים טקס קריאת רחוב היסטורי על שמו של הרב הראשי לשעבר ומנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס מראשיתה, הרב עובדיה יוסף זצ"ל. האירוע התקיים במעמד בנו, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שר הדתות ח"כ מיכאל מלכיאלי, רב היישוב הנבחר הרב אריאל בראלי, ראש המועצה שי אלון ורבנים ואישי ציבור נוספים.

צילום: דוברות בית אל

הרב יצחק יוסף בירך על הכבוד וההנצחה לאביו זצ"ל.  "קריאת שם היא חשובה, היא מביאה לזכרון אותו אדם. יש רבנים ואנשים שצריכים שיקראו לרחובות על שמם אבל מרן אבא לא באמת צריך את זה כי לא שוכחים אותו. בכל יום רבבות אלפי ישראל לומדים את כתביו ופסקיו הרבים. אבא היה נזכר עם מכובדים רבים בחייו אך היה אומר תמיד שהכל הבל כי מה שייזכר לאחר לכתו הם תורתו וספריו. מרן זכה לכוון לאמת ועל כך העריכו אותו בכל החוגים כולם, בכלל ישראל. הוא ידע לחבר בין כולנו ע"י התורה שמחברת בנינו. מרן אבא דבק ב'כוח דהיתרא' ומן השמיים כיוונו אותו לאמת בסיפורים רבים למכביר. צריך לכוון ולקדם דיינים לדבוק בכוח דהיתרא, להכיר בצורכי העם והציבור. אך יש רבנים שגולשים יותר מדי ומתירים יתר על המידה. התורה היא לא פלסטלינה שניתן לשחק בה. מה שאסור, אסור, וצריך כמה שאפשר להתיר בתוך גדרי ההלכה".

צילום: דוברות בית אל

"יום מיוחד לתחילת בניין מקווה לילדינו הקדושים"

אירוע משמח ומרגש נוסף הוא התחדשות במקווה טהרה חדש בבית אל, מקווה אשר אשר הוקם לזכרם של האחים הטהורים ידידיה חיים ואלישיב זכרם לברכה למשפחת יונגרייס, שנהרגו בתאונת דרכים לפני כשנתיים. אב המשפחה, יעקב יונגרייס, התרגש לנוכח המאורע, אמר 'מזמור לתודה' והודה לכל השותפים בתהליך. 

אלישיב וידידיה-חיים יונגרייס ז"ל

אלישיב וידידיה-חיים יונגרייס ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"אנו מציינים יום מיוחד לתחילת בניין מקווה לילדינו הקדושים", פתח האב את דבריו, "מלאי תום ילדות וטהרה. הטוב והארת הפנים שלהם, כיבוד ההורים שלהם והכבוד לחבריהם הקרינו לכולם. מיד אחרי האסון, בדרך לבית החולים, אמרנו שלא נעצור את החיים אלא נמשיך ונוסיף חיים. בחרנו להמשיך לשמוח בכל הטוב שיש לנו משאר הילדים ואלו שבעז"ה יגיעו ומכח זה להמשיך את האור של ידידיה חיים ואלישיב ז"ל. כשאישתי אמרה שהיא רוצה מקווה, עניתי בחיוב אבל לא ידענו מהיכן נביא את כל הדרוש לכך. שבוע אחרי התאונה הרב בראלי ודוד נזרי, מנהל מחלקת דת במועצה, שהם רוצים להקים מקווה ביישוב ושאלו להסכמתנו שהוא יקרא על שם הילדים. כשאדם בוחר בטוב ורוצה בטוב, מסייעים לו מן השמיים. זה היה מסע של ברכה משמיים".

צילום: דוברות בית אל

רב היישוב, הרב אריאל בראלי דיבר בזכרם של ידידיה חיים ואלישיב ז"ל. "הנצח הוא דבר שממשיך לעולם אך יש לו התחלה. לנצח יש גם עבר וגם עתיד תמידי. ידידיה חיים ואלישיב ז"ל היו ילדים שכל כולם טוהר ויופי, טהרה ותמימות של ילדות. מקווה הטהרה מהווה הנצחה לאותם כוחות חיים טהורים שהם התחילו וכעת אנו ממשיכים את דרכם. ההנצחה היא הכוח לקחת מה שהם התחילו בעולם ולהמשיך אותו קדימה, להנציח אותו כנצח".