אחרי 55 שנים: הרב צפניה דרורי פורש מתפקידו

אירוע הוקרה התקיים לכבוד הרב צפניה דרורי בתום 55 שנות כהונה כרב העיר קריית שמונה | הנשיא הרצוג: "מוכיח לכולנו שהרוח והמעשה לא רק חוברים אלא תורמים ומשלימים אחד את השני"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 18:27 ט בסיון התשפג

אחרי 55 שנים: הרב צפניה דרורי פורש מתפקידו
הרב צפניה דרורי, ראש הישיבה הוותיק, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אירוע הוקרה התקיים אמש (א') לכבוד הרב צפניה דרורי בתום 55 שנות כהונה כרב העיר קריית שמונה ונשיא ישיבת ההסדר בעיר. האירוע התקיים בהיכל התרבות בקרית שמונה בהנחייתו של איש התקשורת, מנחם הורוביץ ובמעמד הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, ראש העיר אביחי שטרן, ראשי ישיבת ההסדר קריית שמונה הרב ישראל שאול קירשטיין והרב אריאל ברקאי, משפחת דרורי ותלמידי ובוגרי הישיבה.

צילום: בניה ברנשטיין

הרצוג: "הרב מוכיח לכולנו שהרוח והמעשה לא רק חוברים אלא תורמים ומשלימים אחד את השני"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ברך בסרטון את הרב דרורי. "המעמד הזה הוא ללא ספק נקודת ציון משמעותית שאתה מסיים בהובלה ביד רמה. כל מי שמכיר את פועלך יודע שההנהגה המופתית שלך חורגת מהתפקיד הרשמי. אתה דמות מאחדת, מחזקת, יוזמת ומרוממת עבור כל תושבי קריית שמונה וסביבתה. גם בשנים הקשות ביותר, קשות כלכלית, ביטחונית וחברתית. לא אגזים כי הרב צפניה דרורי הוא כבר מותג שמזוהה עם העיר הצפונית ומעבר לה, מהשליחות להגיע צפונה שהפכה לשליחות חייך ועד להקמת ארגוני חסד. הרב דרורי מוכיח לכולנו שהרוח והמעשה לא רק חוברים אלא תורמים ומשלימים אחד את השני".

צילום: בניה ברנשטיין

הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו איחל לרב דרורי להמשיך בעשייתו. "לאורך כל הדורות, היו בהמון תרבויות ועמים מנהיג שהוביל את קהילתו או עמו לחירות. כך גם בעם ישראל, כשיצאנו ממצרים משה רבנו הנהיג את בני ישראל במשך 40 שנה ודאג לכל צרכיו של עם שלם. למזון, לפרנסה, לחיים וכן שימש כשופט יחידי שדן את העם. מכל התפקידים הרבים ותאריו של משה, הוא נקרא 'רבנו', כך גם הרב צפניה דרורי עבור תושבי קריית שמונה והאזור כולו. כולנו נזכור ונזכיר אותך כרבה של העיר שכל פועלו ומרצו היה מתוך שליחות עמוקה ועמידה איתנה גם ברגעי משבר ובזמנים הכי קשים. כולנו כאן מאחלים לך בריאות גופא ונהורא מעליא".