שנה לאחר שנשרף: כניסה משמעותית לקבר יוסף

שנה לאחר שנשרף, אלפי בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשומרון | במהלך הכניסה לקבר, מחבלים ביצעו ירי לעבר המבקרים והלוחמים שאבטחו את האירוע השיבו באש

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 08:47 כו באייר התשפג

שנה לאחר שנשרף: כניסה משמעותית לקבר יוסף
צילום: רועי חדי

אלפי בני אדם נכנסו הלילה (ד') לקבר יוסף שבשומרון זאת לרגל ספירת העומר המיוחסת ליוסף הצדיק: "יסוד שביסוד". זו הכניסה הגדולה ביותר בשנה האחרונה ומאז הקורונה הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון. 

במהלך הלילה כניסת מתפללים המתואמת למתחם קבר יוסף בעיר שכם, מחבלים יידו אבנים והשליכו מטענים ובקבוקי תעברה לעבר המבקרים. הלוחמים שאבטחו את האירוע, ירו לעבר מספר חמושים שירו לעברם. זוהו פגיעות.

קבר יוסף

קבר יוסף צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יוסי דגן: "מצפים להחזרת האחיזה המלאה בקבר יוסף"

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון התייחס בציון לקושי עבור יהודים להגיע לקבר יוסף ולכך שלפני שנה מחבלי הרשות הפלשתינית שרפו את קבר יוסף. "הגענו לכאן, עם רב כדי להתפלל במקום הקדוש הזה, אבל גם כדי להגיד לממשלה שהמצב הזה שיהודים מגיעים לכאן באמצע הלילה לא יכול להמשך, המקום הזה אחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, ואפילו לפי הסכמי אוסלו המרושעים ואומללים אמור להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל. יחד עם הדרך שמוליכה אליו".

קבר יוסף אחרי ההשחתה

קבר יוסף אחרי ההשחתה צילום: מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלשתינית

ראש המועצה הוסיף וקרא לממשלה להחזיר את הנוכחות הישראלית בקבר יוסף. "אנחנו בשם כל עם ישראל מצפים מממשלת ישראל לאזור עוז וגבורה, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי בצורה מלאה, להחזיר את חיילי צהל לכאן בצורה מלאה. להחזיר את דגל ישראל להתנופף כאן במקום הקדוש הזה ולהראות לכולם גם לעצמנו וגם לאויבנו שאנחנו לא חוששים. דווקא בזמן שגורמים מסויימים מנסים לייצר פילוג בעם, אנחנו מתחברים לדמותו של יוסף הצדיק שהיה המאחד, שידע לסלוח וידע לחבר את כולם את עם ישראל ומתוך זה את כל העולם". 

דגן הודה לכוחות הביטחון ומשטרת ישראל שליוו את הכניסה, למפקד אוגדת איו"ש תת אלוף אבי בלוט, לקצין ההגמר של הפיקוד סגן אלוף אליצור טרבלסי, למח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, וכן למתנדבי מנהלת קבר יוסף של המועצה האזורית שומרון, על פעילותם ארוכת השנים בסיוע לכניסות לקבר יוסף