ראיון 6 שנים לפטירתו של הרב בני אלון זצ"ל | "שילוב נדיר של חזון ומעשה"

הסופרת ואלמנתו של הרב, אמונה אלון, מספרת על דמותו הייחודית, על פועלו הציבורי ומה הוא היה אומר על המצב הפוליטי כיום: "האמין שאפשר להשפיע על המציאות הישראלית רק מתוך איחודים רחבים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/04/23 16:54 ט באייר התשפג

6 שנים לפטירתו של הרב בני אלון זצ"ל | "שילוב נדיר של חזון ומעשה"
הרב בני אלון זצ"ל, צילום: Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90

שש שנים חלפו מאז הלך לעולמו הרב בני אלון זצ"ל שהיה ממנהיגי הציבור הדתי לאומי. הרב אלון כיהן כחבר כנסת, כשר התיירות ה-11 של מדינת ישראל וכיו"ר מפלגת מולדת והרשימה המאוחדת של המפד"ל-איחוד לאומי. קודם לכניסתו לעולם הפוליטי, כיהן הרב אלון כראש ישיבת בית אורות והיה ממקימי היישוב בית אל. בשיחה עם חדשות כיפה, מספרת הסופרת ואלמנתו של הרב, אמונה אלון, על דמותו הייחודית כרב וכפוליטיקאי, על פועלו הציבורי לאורך השנים ומה הוא היה אומר על המצב הפוליטי כיום.

"מגיל צעיר התגלם בו השילוב הנדיר מאוד של חזון ומעשה"

"מגיל צעיר התגלם בו השילוב הנדיר מאוד של חזון ומעשה", מספרת אמונה, "מצד אחד: רב ותלמיד חכם, שפסק הלכות בקהילתו ולימד שיעורי גמרא עמוקים בישיבה שעמד בראשה, ומצד אחר: חבר כנסת שכיהן כשר בממשלה, חתר בהצלחה לאיחוד מפלגות הימין, זכה להקים שכונות במזרח ירושלים ופעל רבות לפיתוח ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל".

צילום: באדיבות המשפחה

הסופרת מציינת כי אחת הפעולות החשובות שקידם הרב אלון במהלך חייו היא הקמת ארגון IIAFC, הקרן הבינלאומית לשדולות חברי פרלמנט אוהדי ישראל. "אחרי 13 שנים בפוליטיקה הישראלית, הקים הרב בני אלון ארגון בינלאומי, IIAFC, הפועל למען מדינת ישראל ביותר מ-30 שדולות פרלמנטריות ברחבי העולם. אחד התאים החשובים של ה-IIAFC פועל בקונגרס האמריקני בוושינגטון, ולפעילות הארגון הייתה השפעה מכרעת על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים ב-2018".

הרב בני אלון עם מייק פנס

הרב בני אלון עם סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס צילום: באדיבות המשפחה

"האמין שאפשר להשפיע על המציאות הישראלית רק מתוך איחודים רחבים ככל האפשר"

אמונה סוברת כי הרב אלון היה מצטער על המצב הפוליטי כיום למרות שגם הוא היה תומך בשינויים מסויימים במערכת המשפט. "לדעתי הוא היה מאחל למפלגה הזאת שגשוג, אף שהוא עצמו לא דגל בקיומן הנפרד של מפלגות 'דתיות' ומעולם לא היה חבר במפלגה דתית, כי האמין שאפשר להשפיע על המציאות הישראלית רק מתוך איחודים רחבים ככל האפשר. וגם הוא צידד כמובן בשינויים במערכת המשפט, אבל נראה לי שהיה מצטער לראות את האופן שבו הקואליציה מנהלת את 'האירוע' הזה היום".