הרב שפירא מתרחק ממשרת הרב הראשי: "אין לזה היתכנות"

הבחירות לרבנות הראשית מתקרבות ורשימת המועמדים הולכת ונחשפת, אבל לפחות אחד המועמדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לא יוכל להתמודד - בעקבות החוק וההחלטה של בכירים בקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/04/23 11:50 ג באייר התשפג

הרב שפירא מתרחק ממשרת הרב הראשי: "אין לזה היתכנות"
הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו, צילום: Aharon Krohn/Flash90

בתאריך י"ד אב תשפ"ג, 1.8.2023, יתקיימו הבחירות החשאיות שיקבעו מי יהיו הרבנים הראשיים הבאים של ישראל. על פי ההסכמים הקואליציוניים הרב הראשי האשכנזי יהיה נציג של הציונות הדתית. טרם ברורה רשימת המועמדים הסופית, אבל לפחות אחד המועמדים לתפקיד לא יוכל להיבחר.

מדובר ברב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב בירושלים, פוסק, חבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר ועדת החינוך שלה. נשיא מכון הרצי"ה, שלא יכול להתמודד מכיוון שהוא עבר את גיל ה-70 שהוא גיל המקסימום להגשת מועמדות. 

"לא יהיה שינוי ברבנות הראשית"

למרות החוק, רבנים ופעילים שתומכים ברב שפירא מבקשים לשנות את החוק כך שיוכל להיבחר, אבל בכירים בקואליציה אומרים השבוע לחדשות כיפה: "לא יהיה שינוי ברבנות הראשית וגילאי ההתמודדות קונצנזוס רחב במפלגות הקואליציה נגד שינויים בעת הזאת ולכן אין לזה היתכנות". 

ההתנגדות לשינוי מגיעה כרגע מכל סיעות הקואליציה, כל אחת מסיבותיה שלה. כרגע מסתמן שהרב הראשי האשכנזי יבחר על ידי ועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל אשר תציג את המלצתה לשר האוצר סמוטריץ'.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע הרב מאיר כהנא מירושלים, לשעבר ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם וכיום אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב-ראש נציגות הדיינים הארצית כי יתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל.